قطره آهن وتاثیرات آن برروی دندان کودکان

قطره آهن ترکیبی است که از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی طبق نظر دکتر تجویز می‌شود .مکمل آهن ترکیبی مهم در ساختار هموگلبین گلبول های قرمز خون می‌باشد که نقش اکسیژن‌ رسانی را بر عهده دارد

علائم کمبود آهن در کودکان

در صورت کمبود آهن در بدن باعث کاهش رشد طبیعی (قد وزن)، بهره‌هوشی، قدرت یادگیری، قدرت مقاومت بدن در برابر بیماری ها می‌شود و خستگی زودرس، احساس ضعف و بی حالی و کم اشتهایی از دیگر عوارض آن می‌باشد.

نحوه دادن قطره آهن به کودکان

ترکیبات قطره آهن کودکان به‌گونه‌ ای‌ است که هنگام برخورد با دندانها موجب تیرگی آن ها می‌شود اما باعث پوسیدگی نمی‌شود.برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها موقع مصرف قطره آهن باید قطره عقب دهان ریخته شود و سپس با خوراندن آب به کودک در فرو بردن آن کمک کنند و بعد از آن دندان ها به دقت تمیز شود.

قطره آهن مکمل 6ماهگی تا دوسالگی فرزندشما

آیا قطره آهن موجب خراب شدن دندان میشود؟

پوسیدگی دندان در کودکان بسیار شایع است و در کودکانی دیده میشود که بهداشت دهان ودندان آن ها توسط والدین رعایت نمی‌شود .والدین باید دندان کودکان خود را از یک تا سه سالگی  با مسواک بدون خمیردندان تمیز نمایند (مسواک های انگشتی موجود در داروخانه ها مناسب 6ماهگی تا یکسال )و از ۳ تا ۶ سالگی از مسواک و خمیر دندان مخصوص کودکان استفاده کنند.

برای جذب بهتر آهن چه باید کرد؟

برای جذب بهتر قطره آهن بهتر است از آب میوه هایی که از ویتامین ث برخوردارند مانند آب پرتقال پس از دادن قطره به کودکانمان استفاده کنیم این کار باعث می‌شود طعم تلخ آهن احساس نشود، ویتامین C موجود در آب میوه‌ها باعث جذب بیشتر آهن در معده و تغییر رنگ کمتر دندان ها می‌شود.در صورتی که کودکتان  شیر خشک مصرف می‌کند قطره آهن را در شیشه شیر  نریزید و برای سهولت دادن قطره  به فرزندتان  آن را با یک قاشق آب میوه به او بدهید.

وآخر اینکه فرزند شما علاوه بر مصرف قطره آهن از  موادی که حاوی آهن می باشند مانند حبوبات، گوشت، زرده تخم مرغ نیز استفاده نمایند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *