قورت دادن آدامس چه پیامدی دارد؟

آدامس جویدن اگرچه می تواند در کاهش بوی بد دهان ،افزایش تمرکز و تمیز کردن دندان ها مفید باشد اما می دانید قورت دادن آدامس چه پیامد هایی دارد؟آیا می دانید پس از اینکه آدامس خود را قورت دادید این آدامس به کجا می رود ؟اگر کنجکاو شده اید جواب این سوالات را پیدا کنید این مطلب را تا انتها بخوانید .

پیامدهای ناشی از قورت دادن آدامس چیست؟

سرنوشت آدامس پس از قورت دادن در بدن

تحقیقات نشان می دهند آدامسی که به اشتباه قورت داده شود 7 سال در بدن می ماند اما دانشمندان خلاف این باور را اثبات کردند.بخش اعظم آدامس متشکل از نوعی لاستیک به نام بوتیل است که در ساخت توپ بسکتبال نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پس از خوردن آدامس، زبان توسط آنزیم های خود شروع به شکستن مولکول های بزرگ آدامس می کند و آن را کوچک می کند.البته معده نمی تواند لاستیک موجود در آدامس را به طور کامل نابود کند اما آن را از خود عبور می دهد و در نهایت آدامس جویده شده پس از یک الی دو روز از بدن خارج می شود.آدامس در معده توسط اسید هیدروکلریک هضم و نابود می شود و باقیمانده توسط روده ها از بدن دفع می شود.

 مواد تشکیل دهنده آدامس چیست؟

آدامس  از شیرین کننده ها ، طعم دهنده ها ، نرم کننده ها و عناصر پلاستیکی تشکیل شده اند ، ماده پلاستیکی موجود در آدامس نوعی پلیمر است و به طور کاملاً مصنوعی ساخته می شود.

آدامس قورت داده شده چگونه هضم می شود؟

شیوه هضم و خارج کردن آدامس از بدن دقیقاً مانند فرآیند هضم مواد غذایی چون ماکارونی ، گوشت و یا دانه های آجیل است.

 قورت دادن آدامس و امکان بروز مشکلات گوارشی

در صورت قورت دادن اشتباهی آدامس  ممکن است  مبتلا به مشکلات گوارشی چون چسبندگی مری و یا بیماری های معده شوید که برای درمان حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *