مصرف این دسته از گیاهان در حفظ سلامت شما موثر است

1- زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های  مفید در حفظ سلامتی می باشد . زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین بوده که این ماده  از تضعیف قدرت مغز و ابتلا به آلزایمر و فراموشی جلوگیری می کند.

 

زردچوبه و پیشگیری از فراموشی

 

2-زنجبیل

زنجبیل یکی از ادویه هایی است که دارای  طبع گرم است . مصرف این گیاه به صورت تازه یا خشک شده  در تقویت قوای جنسی  موثر است. مصرف روزانه زنجبیل به همراه غذا ها، چای یا سالاد می تواند علاوه بر افزایش قوای جنسی به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان بیماری روماتیسم ،کاهش میزان کلسترول خون، کاهش چسبندگی پلاکت ها، افزایش متابولیسم بدن مورد استفاده قرار گیرد.لازم به ذکر است بدانید که مصرف زنجبیل فشارخون را بالا می برد لذا مصرف این ادویه به افراد مبتلا به پرفشاری خون توصیه نمی شود.

 

زنجبیل و تقویت قوای جنسی

 

3-گشنیز

 

جویدن برگ های تازه گشنیز  برای رفع بدبویی دهان مفید است . علاوه بر این استفاده از تخم گیاه گشنیز در تسکین درد دندان هم بسیار است. برای این منظور کافی است مقدار اندکی از تخم گشنیز را بجوید و به این ترتیب به تسکین و آرامش درد دندانتان به صورت موقت کمک کنید.

 

گشنیز و درمان بدبویی دهان

 

4- جعفری

نوشیدن دم کرده تخم جعفری و برگ های آن  در افراد مبتلا به سنگ کلیه و مثانه می تواند مفید واقع شود .چرا که نوشیدن این دمنوش  دفعات میزان ادرار را افزایش داده و به  دفع و  خروج سنگ های خرد شده و شکسته شده  کلیه کمک کند. برای تهیه این دمنوش کافی است یک دسته جعفری تازه را خوب پاک کرده و خوب بشویید سپس آن را درون ۲ تا ۳ لیوان آب ریخته و روی حرارت به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. آب به دست آمده از جعفری را خنک بنوشید. مصرف این دمنوش گیاهی در مدت زمانی ۲ هفته تاثیر زیادی در شکسته شدن سنگ ها و دفع آنها از کلیه و مثانه دارد.

 

جعفری و درمان سنگ های کلیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *