مصرف خرما ضامن سلامتی شما

خرما حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی است که سبب شده است تا خرما به عنوان ماده ای مغذی و انرژی زا تبدیل شود .خرما ماده ای ضد سرطان بوده و به طرق مختلفی می توان این میوه بهشتی را مصرف نمود.ترکیب خرما با شیر ،نان ،کره ،اضافه نمودن آن به دسرها و شیرینی ها و نان ها راه هایی هستند که به وسیله آن  می توانید از خواص بی نظیر خرما بهره مند شوید.خرما با داشتن قند های طبیعی هم چون گلوکز، و ساکارزمی تواند به عنوان میان وعده ای مفید و سرشار از انرژی محسوب شود . يک کيلوگرم خرما حاوي تقريبا 3,000 کالري است و در افرادی که از لاغری رنج می برند می تواند سبب افزایش وزن شود. در این نوشته به اختصار به برخی از فواید خرما و خاصیت درمانی خرما اشاره می نماییم.

 

خواص خرما

خواص تغذیه ای خرما

خرما منبع غنی از انرژی ،قند ، فیبر ،کلسیم ،آهن ،فسفر ،سديم، پتاسيم، منيزيم، و روي و ویتامین هایی نظیر تيامين، ريبوفلاوين، نياسين، فولات، ويتامين A، و ويتامين K  بوده که می تواند میوه مفیدی جهت تامین سلامتی بدن و مبارزه با بیماری های مختلف باشد .فقط به دلیل چسبنده بودن خرما حتما قبل از مصرف آن را به خوبی بشویید.

درمان کم خونی با خرما

خرما با داشتن مقادیر بسیار زیادی  آهن می تواند میوه مفیدی برای درمان کم خونی باشد .مصرف خرما مکمل خوبی برای جذب آهن بوده و باعث افزایش انرژی و قدرت بدن شده و احساس خستگی که در مبتلایان به کم خونی دیده می شود را برطرف می نماید.

جلوگیری از بروز سکته با خرما

خرما به علت داشتن پتاسیم خطر سکته مغزی و قلب را کاهش داده و با کاهش سطح کلسترول بد خون ماده مفیدی در سلامت قلب و مغز محسوب می شود .

 

2

جلوگیری از پوکی استخوان با خرما

خرما حاوي سلنيم، منيزيم، مس، و منگنز است که سبب تقویت استخوان ها شده و از دردناک شدن استخوان ها و پوکی استخوان جلوگیری می کند .

پیشگیری از سرطان با خرما

خرما به دلیل دارا بودن فیبر دارای خواص ضد سرطانی است و به خوبی می تواند از سرطانی شدن سلول های بدن جلوگیری کند .مهم ترین سرطانی که خرما به خوبی می تواند از ابتلا به آن پیشگیری کند سرطان های مربوط به دستگاه گوارش می باشد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *