چه موادی در از بین بردن حالت تهوع موثرند؟

1- زنجبیل

زنجبیل می‌تواند باعث جلوگیری از تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی و نیز تهوع دوران بارداری شود.  مصرف یک گرم پودر زنجبیل در جلوگیری از حالت تهوع  بعد از عمل جراحی، به اندازه دارو های آرام‌ بخش موثر است.

 

رفع حالت تهوع با زنجبیل

2-هندوانه

هندوانه خواص بسیاری دارد، از جمله ضد استفراغ و ضد تهوع، مخصوصا برای افرادی که در تابستان دچار گرمازدگی می شوند، نوشیدن آب هندوانه با کمی گلاب می تواند مفید باشد.

رفع حالت تهوع با هندوانه

3-نعناع

نعناع، دارای خاصیت خنک کنندگی، رفع گرفتگی عضلات و مسکن درد می باشد. پیشگیری از درد معده و روده ، ضد اسهال ، ضد تهوع ، ضد درد عادت ماهیانه و ضد سرفه از اثرات عصاره این گیاه ذکر شده است.

رفع حالت تهوع با نعناع

4- زرشک

زرشک، منقبض کننده طحال بوده و اثر ضد تهوع دارد، اما استفاده مقدار زیاد آن باعث اسهال و حتی فلج مرکز تنفسی می شود. مصرف زرشک به مقدار 2 گرم در طول روز و به مدت سه بار توصیه می شود و مصرف بیش از اندازه آن می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

 

رفع حالت تهوع با زرشک

5- آلبالو

آلبالو ، ضد عفونی کننده قوی روده ها است. به درمان کم خونی ، تصلب شرایین ، خستگی، دیابت، نارسایی کبد، آرتریت (درد و التهاب مفاصل) ، نقرس و حالت تهوع کمک می کند.و برای برطرف کردن تهوع صبحگاهی در زنان باردار مفید است.

 

رفع حالت تهوع با آلبالو

6- تمبر هندی

تمبرهندی مثل یک ملین عمل می کند. این میوه، یک اشتها آور بوده و منبعی از آنتی اکسیدان ها نیز به حساب می آید. خوردنش به همراه غذا به هضم آن کمک می کند. به علاوه برای کاهش تهوع مفید است، بنابراین اضافه کردن آن به غذا به خصوص در وعده غذایی افرادی که مشکل گوارشی دارند، توصیه می شود.

 

رفع حالت تهوع با تمبر هندی

7- ویتامین B6

این ویتامین از جمله ویتامین های محلول در آب است که در رفع تهوع موثر است. این ویتامین در مواد غذایی زیر وجود دارد: گردو، بادام زمینی، لوبیا سفید، نخودفرنگی، سویا، اسفناج، گوجه فرنگی، ذرت، گندم کامل، سبوس گندم، جگر، قلوه، گوشت گاو، میگو، بوقلمون، تخم مرغ

 

رفع حالت تهوع با ویتامین ب 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *