چه موادی سبب افزایش شیر مادر می شود؟

بهترين شیوه  مراقبت از سلامت نوزاد، تغذيه وي با شير مادر است  زيرا شير مادر حاوي آنتي بادي هايي است که از نوزاد در برابر بيماري های مختلف  محافظت مي کند؛ اما گاهي شير مادر کاهش پيدا مي کند که با افزودن مواد ذيل به برنامه روزانه مي توان آن را افزايش داد. در این مطلب به معرفی این مواد پرداخته ایم:

خوراکی های مفید در افزایش شیر مادر

1-آب:

مهم ترين ماده مغذي مورد نیاز بدن آب است . آب از بروز احساس خستگي مفرط پيش گيري مي کند و توانايي غدد شیری را  براي توليد شير بيشتر مي کند .علاوه بر آن، اين مايع حياتي حاوي مواد معدني مهم است که بدن براي ساخت شير به آن نياز دارد.

2-آجیل ها :

مصرف بادام،پسته و گردو توان بدن را براي توليد شير افزايش مي دهد. مصرف چند مغز خوراکي هر چند ساعت براي 12-6 ماه، مي تواند انرژي موردنياز بدن را تأمين کند.

3-هويج:

هویج سر شار از بتاکاروتن پیش نیاز ویتامین آ در بدن  است که براي سلامت مادر و نوزاد بسیار مفيد است.اين ويتامين براي سالم نگه داشتن مادر و توليد شير کافي لازم است.از آن جا که بتا کاروتن در بدن ترکيب مي شود تا ويتامين A توليد شود، مصرف روزي حد اقل 2-3 هويج مشکلي ندارد.

4-جوپرک:

منبع عالي فيبر است که باعث افزايش توليد شير مادر مي شود.مادران شير ده که بي نظمي گوارشي دارند حتما از اين غله استفاده کنند.جوپرک مي تواند خطر فشار خون را که ممکن است در آينده بروز کند، کاهش دهد.

5-شنبليله:

دمنوش شنبليله علاوه بر زياد کردن شير مادر از نفخ ،گاز معده و مشکلات کولون نيز پيش گيري مي کند.

6- رازیانه :

استفاده از دمنوش رازیانه یا قطره های شیر افزا به طور روزانه مي تواند در افزايش شير مادر موثر باشد.

7-خربزه و طالبی وهندوانه:

این صیفی جات با داشتن آب فراوان در زیاد کردن شیرمادران مفید بوده و می توانند ویتامین های مفیدی را به بدن کودکتان برسانند.

8- شیر

نوشیدن روزانه 4 تا 6 لیوان شیر نه تنها کلسیم بدن مادر را تامین می کند و از پوکی استخوان و کم شدن ذخائر کلسیم بدنش جلوگیری می کند بلکه سبب افزایش شیر نیز می شود.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *