چگونه بعد از بارداری وزنمان را کاهش دهیم؟

 

کاهش وزن پس از بارداری

پس از بارداري و  بلافاصله پس از زايمان  معمولا دو تا سه کيلو و (يا حتي بيشتر) وزن کم مي شود   اما  برای کاهش وزن بیشتر و رسیدن به تناسب اندام قبل از بارداری بايد حداقل چندين ماه در خوردن  مواد غذایی مختلف رعایت کرده و فعالیت بدنیات را افزایش دهید. البته اگر قبل از بارداري مبتلا به اضافه وزن بوده باشيد، بعد از زايمان نياز به زمان حداقل يک ساله و يا حتي بيشتر براي رسيدن به تناسب اندام داريد. شما باید کاهش وزن تدریجی داشته باشید و از گرفتن رژیم های سخت پرهیز کنید. مراجعه به متخصصان تغذیه جهت گرفتن  رژیم غذایی اصولی و کاهش وزن می تواند شما را در راه رسیدن به اندام قبل از زایمان یاری کند در این جا به معرفی روش هایی جهت کاهش وزن پس از زایمان می پردازیم:

 

 

راه های کاهش وزن پس از بارداری چیست؟

1-از گرفتن رژيم هاي سخت پرهیز کنید 

يک رژيم خوب بعد از بارداري، باید سبب  کاهش وزن تدريجي  در شما شود .اگر چه  رژيم هاي کاهش وزن سریع  ظرف مدت کوتاهي  شما را به نتيجه دلخواه می رسانند  اما در بیشتر کساني که از اين رژيم ها تبعيت مي کنند، سبب افزایش وزن مجدد و ثابت نماندن وزن می شود . این رژیم ها حتی می تواند بر خلق و خوي شما تاثير منفي گذاشته و شما را پرخاشگر کند . در صورت تغذیه کودک شما با شیر خودتان باید پس از 6 ماهگی کودک اقدام به کاهش وزن نمایید چرا که ميزان کالري دريافتي شما در طول روز نبايد زير 1800 کالري باشد .

2-از مواد غذایی متنوع و سالم استفاده کنید

استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه  برای تامین ویتامین های مورد نیاز ، تخم مرغ ،گوشت بدون چربي، مرغ و حبوبات جهت تامین پروتئین  ،شير و ماست   وانواع لبنیات برای تامین کلسیم  و ماهي و غذاهای دریایی جهت تامین  اسيدهاي چرب امگا 3 برای شما ضروری می باشد.

3- خودتان به فرزندتان شیر بدهید

تغذيه نوزاد با شير مادر سبب می شود  رحمتان  زودتر به اندازه قبل برگردد و بخشي از اضافه وزن شکمي پس از زايمان از بين برود. علاوه بر اين شيردهي باعث تحريک ترشح و آزادسازي هورمونهايي در بدن مي شود که عملکردشان جمع کردن رحم و بازگرداندن آن به اندازه قبل از بارداري است.

4-استفاده فراوان از مایعات

مصرف زیاد مایعات در طول روز سبب افزایش سوخت و ساز بدن شما شده و از  پرخوري کردن و ريزه خواري کردن  شما  در طی روز جلوگیری می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *