چگونه بعد از بارداری وزنمان را کاهش دهیم؟

 

کاهش وزن پس از بارداری

پس از بارداری و  بلافاصله پس از زایمان  معمولا دو تا سه کیلو و (یا حتی بیشتر) وزن کم می شود   اما  برای کاهش وزن بیشتر و رسیدن به تناسب اندام قبل از بارداری باید حداقل چندین ماه در خوردن  مواد غذایی مختلف رعایت کرده و فعالیت بدنیات را افزایش دهید. البته اگر قبل از بارداری مبتلا به اضافه وزن بوده باشید، بعد از زایمان نیاز به زمان حداقل یک ساله و یا حتی بیشتر برای رسیدن به تناسب اندام دارید. شما باید کاهش وزن تدریجی داشته باشید و از گرفتن رژیم های سخت پرهیز کنید. مراجعه به متخصصان تغذیه جهت گرفتن  رژیم غذایی اصولی و کاهش وزن می تواند شما را در راه رسیدن به اندام قبل از زایمان یاری کند در این جا به معرفی روش هایی جهت کاهش وزن پس از زایمان می پردازیم:

 

 

راه های کاهش وزن پس از بارداری چیست؟

1-از گرفتن رژیم های سخت پرهیز کنید 

یک رژیم خوب بعد از بارداری، باید سبب  کاهش وزن تدریجی  در شما شود .اگر چه  رژیم های کاهش وزن سریع  ظرف مدت کوتاهی  شما را به نتیجه دلخواه می رسانند  اما در بیشتر کسانی که از این رژیم ها تبعیت می کنند، سبب افزایش وزن مجدد و ثابت نماندن وزن می شود . این رژیم ها حتی می تواند بر خلق و خوی شما تاثیر منفی گذاشته و شما را پرخاشگر کند . در صورت تغذیه کودک شما با شیر خودتان باید پس از 6 ماهگی کودک اقدام به کاهش وزن نمایید چرا که میزان کالری دریافتی شما در طول روز نباید زیر 1800 کالری باشد .

2-از مواد غذایی متنوع و سالم استفاده کنید

استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه  برای تامین ویتامین های مورد نیاز ، تخم مرغ ،گوشت بدون چربی، مرغ و حبوبات جهت تامین پروتئین  ،شیر و ماست   وانواع لبنیات برای تامین کلسیم  و ماهی و غذاهای دریایی جهت تامین  اسیدهای چرب امگا 3 برای شما ضروری می باشد.

3- خودتان به فرزندتان شیر بدهید

تغذیه نوزاد با شیر مادر سبب می شود  رحمتان  زودتر به اندازه قبل برگردد و بخشی از اضافه وزن شکمی پس از زایمان از بین برود. علاوه بر این شیردهی باعث تحریک ترشح و آزادسازی هورمونهایی در بدن می شود که عملکردشان جمع کردن رحم و بازگرداندن آن به اندازه قبل از بارداری است.

4-استفاده فراوان از مایعات

مصرف زیاد مایعات در طول روز سبب افزایش سوخت و ساز بدن شما شده و از  پرخوری کردن و ریزه خواری کردن  شما  در طی روز جلوگیری می کند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *