شکم تخت با ورزش

چگونه شکم تخت داشته باشیم؟+خوراکی‌ها و ورزش‌های مفید برای تخت شدن شکم و پهلو

امروزه داشتن شکمی صاف و تخت برای بسیاری افراد آرزو شده است و بیشتر افراد خواهان آنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن چربی سوزی کرده و شکم خود را صاف و تخت نمایند. برای داشتن شکم صاف و تخت استفاده از برخی خوراکی‌ها و انجام برخی تمرینات ورزشی مفید بوده و می‌تواند سبب جمع شدن شکم گردد. اگر می‌خواهید با راهکار‌های مناسب برای داشتن شکم تخت آشنا شوید مقاله امروز را دنبال بفرمایید.

شکم تخت و رازهای رسیدن به آن

شکم تخت و صاف در سلامتی و تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده‌آل نقش بسیار مهمی دارد. از این رو بیشتر مردم به دنبال راهکارهای مؤثر و عملی برای رسیدن به این مهم می‌باشند و علاقمند تا نکات طلایی و راز و رمز‌های داشتن یک شکم تخت و صاف را فرا گیرند. اگر می‌خواهید خوش اندام شده و رموز داشتن شکم تخت را فرا گیرید به موارد زیر توجه نمایید.


علت چاقی شکم چیست؟

مهم ترین علل چاقی شکم عوامل ژنتیکی، افزایش سطوح هورمون کورتیزول، کم تحرکی و پرخوری، ابتلا به برخی از بیماری ها نظیر سندروم کوشنیگ، سندروم تخمدان پلی‌کستیک و …،‌کمبود خواب، مصرف برخی داروها و … می‌باشد.


الف) تغذیه خود را اصلاح کنید.

شما برای داشتن شکم تخت و صاف می‌بایست سبک زندگی و تغذیه خود را اصلاح کرده و با مصرف برخی خوراکی‌های چربی سوز به جنگ چربی‌های تجمع یافته در شکم بروید و آن‌ها را بسوزانید. برای آشنایی با این خوراکی ها ادامه مقاله را مطالعه کنید.


1- زیره سبز

مصرف دانه و یا پودر زیره سبز به علت تأثیر بر روی سلول‌های بتا در لوزالمعده راهی برای درمان چاقی شکم و آب کردن آن است اگر می‌خواهید شکم تخت و صافی داشته باشید این دانه گیاهی را به ماست اضافه کرده و یا با افزودن یک قاشق چایخوری زیره به آب جوش و نوشیدن آن قبل از ناهار از شر شکم خلاص شوید.


2- شنبلیله

مصرف دانه شنبلیله در کاهش وزن و تحلیل بافت چربی شکم بسیار مؤثر است. فیبر موجود در این گیاه هضم غذا را آهسته نموده و احساس سیری و جلوگیری از پرخوری تأثیر بسزایی دارد.


3-آووکادو

مصرف میوه آووکادو در وعده‌ ناهار در بروز احساس سیری، کاهش اشتها و کاهش تمایل به غذا خوردن بسیار مؤثر می‌باشد. این میوه به علت دارابودن اسیدهای چرب فراوان ازتجمع چربی دربافت شکم جلوگیری کردهودرداشتن شکم تخت به شما کمک می کند .


4- لیمو ترش

مصرف لیمو ترش باعث کاهش توده بدنی می‌گردد. این میوه به علت دارا بودن اسید سیتریک چربی‌سوزی بسیار قوی است که هضم غذا را بهبود بخشیده و با کاهش جذب قند غذا شکم را صاف و خوش‌فرم می‌کند.


5- هل

مصرف دانه هل با کاهش سایز کمر و کاهش چاقی شکمی ارتباط مستقیمی دارد. فلانوئیدهای موجود در هل با کاهش جذب چربی‌ها سبب تخت شدن شکم می‌گردد.


6- زنجبیل

زنجبیل یک چربی سوز قوی و جهانی است که علاوه بر کاهش قند و فشار خون در کوچک شدن شکم و لاغری نیز مفید محسوب می‌شود.


7- دانه چیا

دانه چیا به علت دارا بودن فیبر فراوان و کالری بسیار پایین ماده‌ای سیر کننده است. این دانه‌های کوچک گیاهی 10 تا 12 برابر ذره‌ خود آب جذب کرده و در معده به شکل ژله‌ای در می‌آیند و با پر کردن حجم معده سبب سیرتر شدن و لاغر شدن شکم می‌گردند.


8- نعناع فلفلی

این گیاه با دارا بودن طبع گرم و خشک باعث کم شدن اشتها و حجم معده می‌گردد. نعناع فلفلی کبد را از حیث وجود چربی و سموم پاکسازی کرده و در جنگ با چربی های شکم پیروز میدان خواهد بود.


9- میوه‌ها

مصرف برخی میوه‌ها همانند سیب، گریپ فروت، انار، توت‌ها، گوجی بری، کرن بری، بلوبری، به عنوان میوه‌های رژیمی و چربی سوز در کاهش وزن و کاهش اشتها بسیار نافع است.میوه‌های نامبرده به دلیل دارا بودن محتوای آنتی‌اکسیدانی و فیبر بالا در رفع یبوست و حذف چربی در شکم نقش داشته و عنوان قاتلین چاقی شکمی شناخته می‌شوند.


10-سایر نکات تغذیه‌ای

با رعایت نکات تغذیه‌ای زیر با چربی شکم خداحافظی کرده و آن‌ها را از بین ببرید.

  • به جای برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید.
  • مصرف میوه‌ها و سبزیجات را در وعده‌های غذایی فراموش نکنید.
  • مصرف گوشت قرمز را کاهش داده و به جای آن از گوشت سفید همانند گوشت ماهی، مرغ و گوشت بلدرچین استفاده کنید.
  • مصرف آجیل خام را به عنوان میان وعده فراموش نکنید.
  • صبح ناشتا کندر، سرکه سیب و یا دارچین با عسل را مصرف کنید.
  • هفته‌ای 3 بار چای سبز بخورید.

ب) تمرینات ورزشی مفید برای آب کردن شکم و پهلو

شما با انجام برخی تمرینات ورزشی، اصلاح سبک تغذیه بدون تحمل گرسنگی می‌توانید لاغر شوید. در ادامه شما را با برخی تمرینات ورزشی مفید برای رهایی از چاقی شکمی آشنا می‌کنیم.


1- استفاده از حلقه‌های لاغری ورزشی

استفاده از حلقه‌های لاغری ورزشی برای کوچک شدن شکم مزایای بی‌شماری را به همراه دارد. شما تنها با زدن 50 بار حلقه به مدت 3 تا 5 دقیقه در وز می توانید شکم و پهلو‌های خود را آب کرده و به تناسب اندام برسید.


2- از دنبل استفاده کنید.

اگر در شکم خود میزان قابل توجهی چربی دارید در هر دست یک دمبل بگیرید و بر روی دو پای خود به صورت 2 زانو بنشینید اکنون دست‌ها را بالا برده و پایین بیاورید.3 ست 12 تایی از این تمرین در رسیدن به اندام ایده‌آل بسیار اثر بخش می‌باشد.


3- حرکات پلانک

حرکات پلانک برای چربی سوزی و لاغری بسیار مناسب است. پلانک تک پا، پهلو و معکوس مطابق تصویر زیر برای تقویت تمام عضلات علی‌الخصوص عضلات شکم مفید می‌باشد.


4- تمرینات هیت

انجام تمرینات هیت برای نجات شکم از شر چربی‌ها، کالری سوزی و رسیدن به تناسب اندام و لاغری بسیار مفید است. با انجام این دسته از تمرینات شکم تخت داشته و با افزایش سوخت و ساز بدن به فیت شدن خود کمک کنید.

 

اشتراک گذاری

2 یک نظر

  1. tiktok followers paid پاسخ

    whoah this blog is fantastic i really like reading your articles.
    Stay up the great work! You already know, lots of persons are
    looking around for this information, you can help them greatly.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *