کاهش وزن چه اثراتی در سلامتی شما دارد؟

1-از بین رفتن افسردگی

بالا بودن وزن مي‌تواند باعث افسردگي شود . از طرفي افسردگي نيز احتمال چاقي مفرط را بالا مي‌برد.با کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل شما می توانید شادتر بوذه و از زندگیتان نهایت لذت را ببرید و افسردگی را از خود دور کنید.

2-تقویت قدرت حافظه

زمانی که اضافه وزن دارید مغزتان از لحاظ فعالیت به طور قابل ملاحظه ای دچار افت می شود و اضافه‌ وزن روي قدرت شناخت فرد تاثير منفي مي‌گذارد.پس با کاهش وزن ذهنتان پویا و خلاق تر می شود.

3- شاداب شدن پوست

چاقي علاوه بر ايجاد سلوليت مي‌تواند مشکلات پوستي متعدد ايجاد کند؛ توليد چربي به جوش و لک منجر مي‌ شود. علاوه بر آن خطر بروز عفونت‌ هاپوستي،پسوريازيس و رشد موي بيش‌ از حد را در پي دارد، زيرا چاقي مفرط روي ميزان هورمون تاثير مي‌گذارد.پس کاهش وزن می تواند در شاداب شدن پوست شما نقش موثری داشته باشد.

اثرات کاهش وزن بر سلامتی

4-داشتن خواب آرام

اضافه‌ وزن به‌طور مستقيم سبب  نوعي اختلال خواب می شود .چرا که اضافه وزن باعث می شود دچار اختلالات تنفسی در حین خواب شویم و همین موضوع ما را از داشتن خوابی راحت باز دارد.

5-داشتن چشمان سالم

اضافه وزن همچنین سبب ابتلا به  آب‌مرواريد ، گلوکوما و تباهي لکه زرد می شود که این بیماری ها در صورت درمان نشدن به نابينايي منجر مي‌شود،  چاقي مفرط فشار چشمي را بالا مي‌ برد که يکي از عوامل خطر بروز گلوکوما محسوب می شود.

6- سلامت مفاصل

اضافه وزن با فشار بر روی مفاصل سبب درد و تورم در این نواحی می شود و عملکرد  مفاصل درگیر را کاهش می دهد.خارپاشنه بروز ترک در کف پا زانو درد و آرتروز زودرس همگی بر اثر اضافه وزن به وجوذ می آیند و شما با کاهش وزن خود می توانید مفاصل سالمی داشته باشید.

7-سلامت قلب و عروق

کاهش وزن در افرادی که اضافه وزن دارند می تواند سبب بهبود فعالیت قلب و سیستم گردش خون شده و از بروز سکته های قلبی و مغزی جلوگیری کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *