آیا کلسترول دارید ؟

اگر کلسترول دارید وچربی خونتان بالا رفته ودرصدد پایین آوردن آن هستید تا ازسکته های قلبی یا مغزی جلوگیری کنید این مطلب می تواند راهگشای شما باشد که علاوه براینکه طبق توصیه پزشکتان ازداروهای کاهنده چربی خون استفاده می کنید با موادی که مادراینجا معرفی میکنیم سرعت کاهش چربی خون بدنتان را افزایش دهید.

مواد غذایی کاهنده کلسترول

1-جو

مواد غذایی حاوی سبوس جو، جو دوسر، جو سرشار از فیبر هستند و حامل فیبرهای محلول هستند که به کاهش کلسترول بد خون یا  LDL دربدن شما کمک می کنند.

2-ماهی

ماهی ها وغذاهای دریایی سرشار از  امگا ۳وسلنیوم  می باشند . مصرف ماهی کلسترول را کاهش داده  واز بروز مشکلات قلبی آینده پیشگیری می کند.  اسید های چرب امگا ۳ در انواع ماهی عامل کاهنده ی فشار خون و جلوگیری از ایجاد لخته ی خون می باشد.البته حواستان باشد  ماهی را به صورت کبابی و یا پخت بدون روغن مصرف نمایید.

کاهنده های کلسترول

3-آجیل

آجیل ها مانند  بادام، گردو، فندق، و پسته  به کاهش کلسترول بد کمک می کنند. اگر تقریبا در روز یه مشت از این آجیل ها،  مصرف کنیداز حملات قلبی جلوگیری به عمل می آورید. گردو به عنوان حفظ سلامت رگ های خونی به لطف سطح بالای اسیدهای چرب اشباع نشده در صدر فهرست آجیلها قرار دارد.

4-غلات

این مواد  از فیبرهای قابل حل غنی می باشند . بالابودن فیبر در غلات سبب کندی جذب مقدار کلسترول موجود در غذا ها می شود.

5-سیر

سیر می تواند قلب (و روح) مارا از هر گونه بیماری نظیر کلسترولحفاظت کند. سیر باعث خوشمزه تر شدن غذا ها شده   فشار خون را کاهش داده و مانع لخته شدن خون در رگها شده و محافظ بدن در برابر عفونت های بد می باشد.

6-بادمجان

بادمجان به  سرعت کلسترول را کاهش می دهد . ثابت شده است که مصرف بادمجان در طول چهار هفته اثر موثری دارد . با نوشیدن آب آن و یا استفاده از آن در غذاها تاثیر شگفت آن را ببینید. اگر در هفته یک بادمجان مصرف کنید  پیشرفت ها یی در بهبود سلامت خود را  به زودی خواهید دید.

7-میوه

میوه ها ضامن سلامتی ما هستنددر صورت زیاده روی در مصرفشان به بدن صدمه نمی زنندو به مبارزه با کلسترول بالا به بدن کمک می کنند. انگور، سیب، توت فرنگی وخانواده مرکبات حاوی چربی های اشباع شده نیستند  پس می تواند به بهبود وضعیت سلامت کمک کند. میوه ها همچنین غنی از فیبر های محلول می باشند، و باعث کاهش سطح کلسترول خون می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *