ادویه های زندگی ماشینی

امروزه  باتوجه به ماشینی شدن زندگی واستفاده از تکنولوژی های روز انسانها فعالیت بدنی کمتری دارند به جرات می توان گفت فعالیت آن ها صرفا به رفتن به محل

کارنشستن پشت میز تا انتهای ساعت کاری وپس از آن بازگشت به منز وغالبا استفاده از غذاهای آماده می باشد.با این تفاسیر می توان گفت در ازای کالری که به بدنمان می رسانیم فعالیتی جهت سوخت وساز کالری مصرفی انجام نمی دهیم وشاهد اضافه وزن خود یا اطرافیانمان که معضل بیماریهایی نظیر دیابت وبیماریهای قلبی را به دنبال دارد می باشیم .

دراین نوشته سعی شده تا ادویه هایی رابه شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها از شر چربی های اضافه  بدنتات خلاص شوید واز بروز بیماری های قلبی جلوگیری کنید .

بعضی از ادویه ها  سوخت و ساز بدن را افزایش داده واز طرفی سبب کاهش اشتها می شود ،به این ترتیب از فعالیت مجدد سلول های چربی پس از کاهش وزن جلوگیری می کند. این ادویه ها عبارتند از :

ادویه های لاغری

1-جینسینگ: با تسریع روند سوخت و ساز بدن، چربی سوزی را افزایش می دهد. این ادویه زمانی که فرد نیاز به انرژی دارد، آن را تامین می کند. از آنجا که در برخی مصرف جینسینگ باعث تپش قلب می شود، نباید بیش از چند هفته از آن استفاده کرد.
2-دارچین:  میزان گلوکز خون را کاهش داده مقاومت به انسولین را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می دهد.اما اگر قرص رقیق کننده خون مصرف می کنید، از مصرف زیاد دارچین بپرهیزید.
3-فلفل_سیاه وقرمز : این ادویه باعث ایجاد حرارت می شود. این حرارت از ایجاد سلول های جدید چربی جلوگیری می کند.محققان معتقدند استفاده از ترکیب فلفل سیاه با ادویه حاوی کپساسین به اندازه پیاده روی ۲۰ دقیقه ای، چربی می سوزاند.
4-خردل: این گیاه از خانواده چلیپایی هاست. این خانواده شامل کلم برگ، گل کلم وکلم بروکلی می شود. خردل روند سوخت و ساز را تسریع می کند و خاصیت چربی سوزی دارد.
5-زردچوبه: این ادویه  مانع از رشد مجدد سلول های چربی پس از کم کردن وزن می شود و این امر می تواند بسیار مفید باشد زیرا بسیاری از افراد پس از کم کردن وزن، مجددا دچار اضافه وزن می شوند.
6-زیره: بررسی ها نشان می دهد مصرف روزی یک قاشق چای خوری زیره با ماست به مدت ۳ ماه، باعث کاهش بیش از یک و نیم کیلوگرم وزن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *