از بیماری تنیس آلبو چه می دانید؟

تنیس آلبو چیست؟

این بیماری سبب بروز درد در قسمت خارجی آرنج می شود علت این نام گذاری شیوع زیاد این بیماری  در بین افرادی است که ورزش هایی که راکت  در آن استفاده می شود انجام می دهند.این بیماری  در خانم های خانه دار و کسانی که با دست کار های سنگین انجام می دهند مانند   نقاشی ساختمان، لوله کشی، نجاری، تعمیرکار اتومبیل، آشپزی و قصابی نیز دیده می شود  سن اکثر بیماران بین 30 تا 50 سال است.بیماری تنیس البو به دلیل بروز درد آرنج می تواند ناراحت کننده باشد و به مرور زمان باعث کاهش دامنه حرکتی شود، از این رو بسیار حائز اهمیت است که بیماری آرنج تنیس بازان به موقع تشخیص و درمان شود. بنابراین با بروز اولین علائم و نشانه های آن، به پزشک مراجعه کنید.
بیماری تنیس آلبو

این بیماری چه علایمی دارد؟

مهم ترین علامت بیماری درد و احساس سوزش در قسمت خارجی آرنج است. معمولاً قدرت مشت کردن دست هم کاهش پیدا می کند. علائم معمولاً با فعالیت ساعد مثل گرفتن یک راکت یا چرخاندن یک آچار، سفت کردن شیر آب، چرخاندن دسنگیره در، چای ریختن یا دست دادن بیشتر میشود.بیماری بیشتر در دست غالب که معمولاً دست راست است دیده می شود.

راه درمان این بیماری چیست؟

1-دارو

مصرف مسکن هایی مانند ایبو پروفن ،ناپروکسن ،دیکلوفناک و سلکسیب می تواند باعث کاهش دردهای خفیف و التهابات ناشی از عارضه تنیس البو شود.

2-فیزیوتراپی

این روش درمانی از روش های مختلف برای بازگشت حرکت به مفصل آسیب دیده استفاده می کند .

3- ورزش و نرمش

تعدادی ازتمرینات ساده می تواند برای کنترل عارضه تنیس البو مفید باشد این تمرینات نباید باعث ایجاد درد شود و تا زمانی که درد کاهش نیافت نباید انجام شود با استقامت ماهیچه ها و تاندون هایی که دچار عارضه تنیس البو شده اند می توان از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *