امگا 3 های دوست داشتنی

امگا 3  برای حفظ سلامتی قلب و عروق ،مغز ،مو ،ناخن ضروری می باشد  وبا توجه به ویژگی خاص خود برای تنظیم فعالیت بدن و ادامه حیات بسیار مهم می باشند .  بدن ما  قادر به تولید و ساخت امگا 3 نمی باشد پس  ما باید از طریق مصرف مواد غذایی مناسب کمبود امگا 3  بدنمان را تامین کنیم .اگر به میزان کافی مواد غذایی حاوی امگا 3 را مصرف نکنید ممکن است بدنتان بیمار شود . آقایان روزانه دو گرم و خانم ها روزانه 3 گرم نیاز به مصرف امگا 3 دارند و برای حفظ سلامتیشان ضروریست که این مقادیر تخمینی را مصرف نمایند.برای تامین این نیاز  هر هفته حداقل دو مرتبه از منابع این عنصر مغذی بخصوص ماهی ها استفاده کنید تا از خواص مفید آن بهره مند شوید.

مصرف امگا 3 را فراموش نکنید

1-محافظ قلب وعروق

امگا 3 در بهبود قدرت نبض و حفظ خاصیت ارتجاعی دیواره ی رگ ها نقش موثری دارد .نرمی و انعطاف بیشتر رگ ها  باعث می شود خون بهتر و آزاد تر در رگ ها جریان داشته باشد و در نتیجه ی این انعطاف پذیری فشار خون نیز کاهش پیدا می کند.و نرمی و انعطاف پذیری رگ ها می تواند از حملات قلبی پیشگیری می کند.

2-تقویت بینایی

مصرف امگا 3 در پیشگیری از ابتلا به برخی از نابینایی ها موثر است .امگا 3 از نازک شدن و خون ریزی محیط اطراف شبکیه در چشم جلوگیری می کند همچنین  و سلامت چشم را تا حدود زیادی تضمین می کند ،بنابراین مصرف غذاهای سرشار از امگا 3 را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های چشمی فراموش نکنید.

3-درمان افسردگی

کسانی که درصد مصرف امگا 3 پایین تری دارند بیشتر در حیطه خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.زیرا اگر  سطح اسید های چرب امگا 3 در بدن کاهش پیدا کند نسبت اسید های چرب دیگر در بدن بالا می رود که  منجر به افسردگی شدید می شود.بسیاری از روان پزشکان برای درمان افسردگی از این دارو استفاده می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *