این قسمت از میوه ها و سبزیجات را دور نریزید

1-دانه های طالبی

اگر طالبی می خورید  تخمه های طالبی را دور نریزید . تخمه‌های طالبی حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین E و منیزیم است که همگی آن‌ها برای سلامتی انسان‌ها مزیت‌های زیادی دارند. می‌توانیم این تخمه‌ها را همراه با روغن زیتون درون تابه تفت دهیم و بعد به‌راحتی بخوریم.

 

دانه های طالبی را دور نریزید

2-پوست پیاز

پوسته‌های بیرونی پیاز حاوی ترکیب خاصی به نام کوئرستین هستند. کوئرستین ترکیب خاصی است که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند و نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. می‌توانیم این پوسته‌های پیاز را به آبگوشت یا خورش اضافه کنیم تا طعم و عطر خوبی به آن بدهیم و درست قبل از خوردن غذا، این پوسته‌ها را از غذا جدا کنیم.

پوست پیاز را دور نریزید

3-برگ های بروکلی

برگ های بروکلی حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و کلسیم می باشد. می‌توانیم برگ‌های کلم بروکلی را خُرد کنیم و همراه با خود کلم بروکلی تف بدهیم و بعد به‌راحتی مصرف کنیم.

برگ های بروکلی را دور نریزید

4-برگ های کرفس

برگ‌های کرفس علاوه بر عطر خوبی که دارند، حاوی ویتامین C ، منیزیم برای عضله‌سازی، وکلسیم برای تقویت استخوان‌ها می باشند. می‌توانیم برگ‌های کرفس را به سوپ سبزیجات یا سوپ مرغ اضافه کنیم. برگ‌ها مثل ساقه کرفس دارای خواص مهمی می باشد.

 

برگ های کرفس را دور نریزید

5-پوست پرتقال

پوست پرتقال که مربای آن نیز تهیه می شود و برای معطر کردن کیک نیز استفاده می شود عطر بسیار خوبی دارد و سرشار از فیبرهایی است که تاثیر مثبتی در بهبود عمکرد دستگاه گوارش دارد. ضمنا مقدار زیادی ویتامین C در پوست پرتقال وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است. می‌توانیم پوست پرتقال را روی ماهی یا مرغ رنده کنیم و همراه با این غذاها بخوریم.

پوست پرتقال را دور نریزید

6-ساقه های برگ چغندر

این ساقه‌های ارغوانی سرشار از کاروتنوئیدها هستند که به‌عنوان آنتی ‌اکسیدان،‌ توانایی بالایی برای مقابله با بیماری‌ها دارند. ضمن این‌که سرشار از از ویتامین K هستند که برای تقویت سلامت استخوان‌ها لازم است. می‌توانیم ساقه برگ چغندر را همراه با قارچ و پیاز تف دهیم و همراه با غذای اصلی‌مان بخوریم.

 

ساقه برگ چغندر را دور نریزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *