با خواص روغن ماهی آشنا شوید

روغن ماهی   از ماهی های چربی مانند  قزل آلا، ماهی ساردین ، ماهی سالمون و ماهی آزاد  به دست می آید . روغن ماهی منبع غنی از  اسیدهای چرب امگا 3 و اسید ایکوزاپنتانوئیک  ویتامین های آ و دی می باشد. مصرف ماهی نام برده شده جهت تامین و حفظ سلامتی دوبار در هفته توصیه می شود . در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از خواص روغن ماهی آشنا کنیم :

خواص روغن ماهی 

1-درمان بیماری MS:

روغن ماهی با دارا بودن سطح بالای اسیدهای چرب امگا 3 درکنترل علائم  و درمان  افراد مبتلا به بیماری MS نقش دارد .

2-درمان انواع سرطان :

امگا 3 موجود در روغن ماهی  از تبدیل شدن سلول های سالم  به سلولهای سرطانی پیشگیری کرده ود جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها مفید محسوب می شود .

3-کاهش افسردگی:

روغن ماهی در  کاهش اثرات افسردگی  و کنترل بیش فعالی در کودکان موثر است .سبب  بهبود خلق و خو  می شود و  از بروز افسردگی های پس از زایمان جلوگیری می کند .

 

4- تقویت حافظه :

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی سبب تقویت  حافظه افراد  می شود و در  تقویت قدرت تمرکز نقش دارد . و از ایجاد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، جلوگیری می نماید .

 

روغن ماهی چه خواصی دارد؟

5- کاهش کلسترول خون و جلوگیری از تصلب شرایین :

روغن ماهی به کاهش  سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می ‌کند و مصرف آن در پیشگیری از گرفتگی عروق و تصلب شرایین بسیار سودمند است .

6-تقویت قوه  بینایی:

روغن ماهی به علت دارا بودن ویتامین آ در تقویت و بهبود بینایی مفید می باشد و  مصرف آن چشمان شما را از  خشکی چشم مصون می دارد.

7-درمان بیماری های ناشی از التهابات در بدن :

روغن ماهی با  کاهش التهاب در بدن  و بهبود گردش خون سبب تقویت سیستم ایمنی شده و  در درمان  اختلالات گوارشی، بیماری های خود ایمنی نظیر روماتیسم مفصلی ،لوپوس و …..مفید می باشد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *