جوشانده ها ،دشمن خستگی های شما

همه ما در روز ،کم یا زیاد خستگی را تجربه می کنیم ودلمان می خواهد زودتر آن را از تن بیرون کنیم.در طبیعت گیاهانی سرشار از ویتامین ث کافئین ،منیزیوم ،آهن ومواد مغذی آفریده شده اند که با خستگی مقابله کرده و انقباض عضلانی را کاهش می دهند .جوشانده این گیاهان دشمن خستگی هستند وآرامش را برایتان به ارمغان می آورند .برای آشنایی با جوشانده های ضد خستگی و تقویت کننده با ما همراه شوید.

 

جوشانده های موثر در رفع خستگی

1-عصرهای بهاری با چای سبز

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی های گیاهی بوده که می توانید پس از یک روز سخت کاری بنوشید .برگ های چای سبز حاوی کافئین و ویتامین های ث و آ بوده که می توانند احساس خستگی شما را از بین ببرند .چای سبز خواص ضد پیری داشته وبه هضم بهتر غذا کمک می کند.

روش تهیه:یک قاشق چای خوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و پنج دقیقه بجوشانید .سپس چای را صاف کرده ومقداری نعناع به آن اضافه کنید .نعناع خواص تقویت کنندگی چای سبز را بیشتر می کند .ظهر های بهاری ازین چای تا سه فنجان بنوشید.

2-جوشانده دارچین انرژی زای معطر

دارچین معطر بوده وطبع گرمی داشته وانرژی زاست .نوشیدن جوشانده دارچین باعث تحریک بدن می شود وخستگی را رفع می کند .همچنین مشکلات دستگاه گوارش و بی اشتهایی را از بین می برد.

روش تهیه:برای هر فنجان آب سرد ،دو قاشق چای خوری چوب دارچین بریزید ،در ظرف را بگذارید واجازه دهید با شعله کم بجوشد .سپس شعله را خاموش کرده واجازه دهید تا 15 دقیقه دم بکشد .مصرف روزانه چهار فنجان از این جوشانده در روز کمک می کند تا احساس خستگی تان از بین برود.

3-جوشانده پرتقال حافظ حال خوب شما

در اوایل فصل بهار هنوز می توان پرتقال را در بین میوه ها دید و از خواص آن برای رفع خستگی استفاده کرد.

روش تهیه:آب یک عدد پرتقال را بگیرید داخل یک فنجان بریزید ویک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید .فنجان را با آب جوش پر کنید وهم بزنید .قبل از رفتن به رختخواب جهت رفع خستگی هایتان این معجون را بنوشید.هیچ منع مصرفی برای این جوشانده وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *