تنگی نفس

درمان تنگی نفس و آسم در طب سنتی

یکی از مهمترین گیاهان برای درمان تنگی نفس و آسم خرنوب است. ماده موثر موجود در خرنوب که بر تنگی نفس تاثیر مثبت دارد در هیچ گیاه دیگری یافت نمی شود. این ماده موثر همچنین برای بیماری های آسم آلرژیک آن چنان موثر است که به محض استفاده رسیدن به نتیجه مطلوب ممکن خواهد بود.

خرنوب برای مشکل تنگی نفس حاصل از آلرژی با درصد موفقیت بالا قابل استفاده است.افراد زیادی تنگی نفس آلرژیک دارند. این افراد در برخی از فصول مشخص سال، جز داروهای کورتیزونی چاره ای دیپر نداشتند و از سرفه های شدید حاصل از آن رنج می بردند. بسیاری از این افراد که خرنوب استفاده کرده اند درست از فردای روز استفاده شروع به بهبودی کردند.

درمان گیاهی آسم و تنگی نفس

نکته مهمی که برای استفاده از خرنوب برای کودکان باید به آن توجه نمود این است که باید فقط روزی یک بار آن هم در وسط صبحانه استفاده نمود. ظهر و شب نباید استفاده شود. برای تنگی نفس حاصل از بیماری گواتر نیز میتوان از خرنوب استفاده کرد و نتیجه مطلوب گرفت.

تنگی نفس

ماده اسید گالیک که در خرنوب موجود است یک ماده با خصوصیات متنوع و مفید برای سلامتی انسان است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از: مسکن، ضد آلرژی، ضد آسم، ضد باکتری، ضد برونشیت، ضد سرطان، دفع توکسین های کبد، از بین برنده رادیکال های آزاد، محرک سیستم ایمنی بدن، موثر در مقابل میکروب ها و ویروس ها، ضد عفونی کننده، محافظت کننده در مقابل سرطان، از بین برنده نیتروزآمین، باز کننده برونش، ضد فلج اطفال.

علیه آماس ریه، کمک خرنوب یک امکان منحصر به فرد است. این گیاه علیه تورم و آماس ایجاد شده در ریه ها به طور مخصوص و ویژه ای موثر است. قدرت مداوای آن برای آسم و خلط آوری نیز بسیار زیاد است. خرنوب میوه ای است که برای پیش گیری از سرطان ریه بسیار مهم است ولی قدرت آن برای مداوای این سرطان کم است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *