در حفظ لولای بدن کوشا باشید

محل اتصال دو استخوان مفصل نامیده می شود وبا ساختار خاص خود انکان خم وراست کردن زانوها را فراهم می کند.بافت نرم مفاصل وغضروف ومایع مخصوص سینویوم لایه ای تشکیل می دهند که از ساییده شدن سر استخوان ها جلوگیری می کند.برای حفظ تندرستی وجلوگیری از آسیب دیدگی مفاصل از راهکار های زیر استفاده کنید.

1-کاهش وزن:

کنترل وکاهش وزن بهترین امر برای تندرستی مفاصل است.زانوها استخوان لگن وکمر وزن بدن را تحمل می کنند .افزایش وزن وچاقی به مرور زمان سبب ازبین رفتن این مفاصل می شود .

2-تغذیه مناسب:

پیروی از رژیم غذایی سالم نقش اساسی در حفظ تندرستی استخوا نها ایفا می کند استفاده از مواد غذایی سرشار از کلسیم وویتامین ث (ماست ،شیر،پنیر،پرتقال ،سویا ،کلم بروکلی ،انواع دیگر مرکبات ،فلفل دلمه ،گوجه فرنگی ،توت فرنگی )خطر ابتلا به شکستگی و پوکی استخوان ها را به شدت کاهش می دهد.

3-تحرک و ورزش کافی:

ورزش کردن وداشتن فعالیت بدنی سبب کاهش وزن شده وعدم تحرک وورزش مفاصلتان را سفت و دردناک می کنند.

4-تقویت عضلات:

عضلات قدرتمند حافظ مفاصل بوده وبا کمک از یک متخصص طب ورزشی می توانید حرکات مخصوص به افزایش قدرت عضلات سرزانو را فرا بگیرید.

محافظت از زانوها

5-شناسایی دردها:

اگر در حین انجام دادن حرکت یا ورزشی خاص درد احساس کردید،از انجام مجددش بپرهیزید .بروز درد به معنای تحت فشار بودن مفاصل است.

6-قرارگرفتن بدن در وضعیت مناسب:

قوز کردن بدن را در شرایط دشواری قرار می دهد.سعی کنید همیشه حتی هنگام حمل جسمی سنگین صاف واستوار باشید تا تندرستی مفاصل حفظ شوند.

7-یخ درمانی:

یخ درمانی نقش زیادی در تسکین تورم و درد مفاصل ایفا می کند.قرار دادن 20 دقیقه کیسه یخ بر روی مفاصل درد و تورم را کم می کند.

8-افزایش کارایی عضلات شکمی:

تقویت کردن عضلات شکمی با انجام دادن ورزش های ویژه به حفظ تعادل کمک کرده واز آسیب دیدن مفاصل جلوگیری می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *