کودک 3 تا 6 ماهه

رشد و نمو کودک از سه تا شش ماهگی

رشد حرکتی

اگر کودک را در سه ماهگی به شکم بخوابانیم، در حالی که روی دست هایش تکیه کرده سر خود را بلند می کند . در پنج تا شش ماهگی اگر کودک را به پشت بخوابانیم و دست هایش را بگیریم سر خود را بالا می برد. در این سن کودک دست هایش را بالا می آورد تا او را بلند و بغل کنند. اگر دست او گرفته شود سعی می کند تنه خود را بالا بکشد و بنشیند. در شش ماهگی اگر اطراف او چند بالش گذاشته شود ، در حالی که سر و گردن و پشت او صاف است می تواند بنشیند. بعضی از کودکان در سن پنج تا شش ماهگی یاد می گیرند که بغلتند، ابتدا از جلو به پشت بعد از پشت به جلو.

عمل غلتیدن موجب خوشحالی کودک می گردد، در این زمان به علت زیادی تحرک کودک ممکن است از ارتفاعی بیافتد، بنابراین مادر باید کاملا مواظب او باشد و در جای بلند حتی در وسط تخت خواب او را رها نکند.

چشم ها و دست ها

اگر اسباب بازی یا چیز دیگری توجه کودک را جلب کند ، سر و چشم خود را در جهات مختلف حرکت میدهد و دست های خود را بالا می برد تا آن را بگیرد. اسباب بازی را با تمام دست می گیرد و از یک دست به دست دیگر می دهد.اگر اسباب بازی بیافتد آن را دنبال می کند و پس از افتادن اگر در معرض دید او نباشد به آن اهمیت نمی دهد.

کودک 3 تا 6 ماهه

رشد و تکلم شنوایی

کودک صدا ها را با آهنگ خوش ادا می کند. صدا های یک سیلابه مانند آ آ گو گو از خود در می آورد. سر خود را به طرفی که صدای مادرش را می شنود می گرداند. او خوشحالی خود را با غو غو کردن یا با جیغ کشیدن نشان می دهد.

رشد اجتماعی و بازی کردن

کودک در چهار ماهگی در هنگام تماس و برقرار کردن رابطه با دیگران ممکن است بلند بخندد. در موقعی که این رابطه قطع می شود اظهار نا خشنودی کرده یا گریه می کند. کودک از چهار ماهگی می تواند صورت مادرش را از اشخاص دیگر تشخیص دهد

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *