سلامتی و زیبایی با پرتقال

ارزش غذایی پرتقال

این میوه گرد و خوش رنگ و نارنجی منبع غنی از ویتامین ث است در سلامتی و زیبایی نقش موثری دارد.همچنین پرتقال منبع خوبی برای تامین ویتامین‌ های B، E، A و  بتاکاروتن و املاح معدنی بسیاری از جمله کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم و  پتاسیم می باشد.در این نوشتار فواید خوردن پرتقال برای سلامتی و زیبایی را بررسی می نماییم.

خواص پرتقال در سلامتی و زیبایی

1- ذشمن سرماخوردگی

وجود مقادیر بالایی از ویتامین ث در پرتقال باعث تقویت سیستم ایمنی بدن  و کاهش ابتلا به سرماخوردگی می‌شود. خوردن یک عدد پرتقال در روز بدن شما را نسبت به عوامل بیماری زا واکسینه کرده و در صورت ابتلا به سرماخوردگی از شدت علایم آن می کاهد.

2- پیشگیری از ابتلا به سرطان

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در  پرتقال به پیشگیری از ابتلا به برخی از انواع سرطان ها مانند سرطان دهان، سرطان مری، سرطان معده و سرطان کولون و حنجره کمک زیادی می‌کند.

3- سلامت قلب و عروق

پرتقال به دلیل دارا بودن فیبر های غذایی کلسترول بد خون را کاهش داده  و با دارا بودن انواع مختلفی از ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئیدها( هسپرتین و نارینژنین)  از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

4- کاهش وزن

با مصرف پرتقال می توانید بر چاقیتان غلبه کنید این میوه تمام مواد مغذی مفید را برای بدنتان با داشتن کالری کم تامین می کند و سبب افزایش جذب آهن می شود.

بدین منظور یک عدد پرتقال و 3 عدد لیموترش را پوست کنده و به قطعات کوچک تقسیم کنید. بعد آن را داخل دیگی ریخته و به آن نیم لیتر آب اضافه کنید و به مدت 10دقیقه بجوشانید. سپس سه قاشق عسل به آن اضافه کرده و مجدداً به مدت 5 دقیقه بجوشانید و آن را صاف کنید. از این شربت 3 فنجان در روز بنوشید تا وزن شما به مقدار ایده‌آل برسد.

5-پیشگیری از بروز چین و چروک بر روی پوست

پرتقال  به علت دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی  سبب  کند شدن روند پیری سلول ها شده و برای ترمیم جای زخم بسیار موثر است. فلاونوئیدهای موجود در پرتقال  باعث ارتقای قدرت سیستم سلولی شده و در کلاژن سازی برای پوست مفیدند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *