Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h182383/public_html/wp-content/plugins/disto-function/functions.php on line 94

سوله سازی در تهران+قیمت سوله سازی

سوله سازی در تهران شرکت مهندسی تهران سوله(سازه نگار سینا)

۰۹۱۲۰۶۸۲۴۴۰

طراح و سازنده انواع اسکلتهای فلزی پیش ساخته و سوله سازی در تهران , سوله سازی ارزان ,هزینه سوله ,سوله سبک, سوله ساز,قیمت سوله ,هزینه ساخت سوله در اطراف تهران, بهترین سوله ساز,سازه فلزی ,اسکلت فلزی, بتن ریزی با ماله پروانه ای,شرکت سوله ساز,کفسابی ,سازنده سوله ,سوله سازان

مجهزترین تولید کننده انواع سازه های فولادی با اتصالات پیچ ومهره ای وجوشی

جهت آشنایی با انواع اتصالات سازه های فلزی قابل ذکر است که اعضای مختلف یک سازه‌ی فو‌لادی متشکل از اعضای فشاری وبرشی ، کششی و خمشی به یکدیگر و به خودشان با روش‌های ‌مختلف انجام می‌شود که شامل اتصال تیر به ستون، اتصال تیر به تیر ،اتصال مهاربند به قاب، اتصال پای ستون و وصله‌ها است. اسکلتهای فلزی بوسیله اتصالات بهم وصل شده و باهم یک ساختار قدرتمند تشکیل میدهند.

‌اتصال تیر به ستون :مجموعه به هم پیوسته اعضای یک سازه را معمولاً قاب  (Frame) می‌نامند. اصولاً در ساختمان‌های فو‌لادی نحوه اتصال و رفتار‌‌ قطعات‌ نسبت به یکدیگر در تکیه گاه (محل تقاطع اعضا) در محاسبات حائز اهمیت است. بدون در نظر گرفتن چگونگی رفتار قطعات نسبت به هم، تعیین مشخصات مقاطع ستون‌ها و شاهتیرها میسر نیست. اتصا‌لات در تکیه گاه ساختمان‌های فو‌لادی که برای به هم پیوستن اعضای سازه به کار می‌رود، عموماً به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند.

اتصال نوع اول :اتصال ساده (مفصلی)

اتصال نوع دوم: اتصال نیمه صلب

اتصال نوع سوم:اتصال صلب

توضیحات بیشتر در زمینه اتصال ساده تیر به ستون:در این نوع اتصال تیر می‌تواند آزاد باشد و به راحتی دوران زاویه‌ای به خود بگیرد. بنابر این در این تکیه گاه لنگر گیرداری وجود ندارد. به عبارتی تکیه گاه، لنگری را منتقل نمی‌کند. اتصال با جفت نبشی جان، اتصال با نبشی نشیمن و اتصا‌لات با نشیمن تقویت شده از این گروه هستند که آن‌ها را ‌اتصا‌لات برشی‌ نیز می‌نامند. در اتصال مفصلی معمولا ممان وجود ندارد. اکثرا اتصال تیرهای فرعی بصورت مفصلی میباشد.

توضیحات بیشتر در زمینه‌ اتصال ساده‌ی تیر با نبشی جان:اتصال ساده‌ی برشی به کمک نبشی جان، برای اتصال تیرچه به شاهتیر یا تیر به ستون به کار می‌رود. در این نوع اتصال، نبشی باید تا سر حد امکان انعطاف پذیر در نظر گرفته شود. در این اتصال ساده‌ی تیر به تیر دو عدد نبشی را در یک سر تیر به جان آن جوش می‌دهند و در سمت دیگر با خال جوش به ستون یا شاهتیر متصل می‌کنند. جوش بین نبشی و ستون یا شاهتیر را بعد از این که اتصال تنظیم شد، بر روی کار انجام می‌دهند. وقتی که از نبشی جان برای اتصال تیر به ستون استفاده می‌شود، فاصله‌ای در حدود ۲۰ میلی متر بین تیر و ستون در نظر گرفته می‌شود تا نصب تیر ساده باشد. وقتی که اتصال تیرچه به شاهتیر به نحوی انجام می‌گیرد که بال‌های فوقانی هر دو در یک تراز واقع می‌گردد، باید قسمتی از بال تیرچه را زبانه کرد.

توضیحات بیشتر در زمینه‌ اتصال ساده‌ی تیر با نبشی نشیمن‌:مانند اتصال ساده با نبشی جان، از اتصال با نبشی نشیمن تنها برای انتقال واکنش تکیه گاهی قائم استفاده می‌شود. بنابراین اتصال نباید در انتهای تیر، گیرداری قابل توجهی ایجاد کند. به این دلیل است که نبشی نشیمن و نبشی بالایی باید نسبتاً قابل انعطاف باشند. در این نوع اتصال، تیر بر روی یک نشیمن که هیچ گونه تقویتی در آن صورت نگرفته است، قرار می‌گیرد.‌ ابتدا در کارخانه یا درکارگاه نبشی نشیمن عمل نصب و تنظیم تیر را آسان می‌کند. این نوع نبشی معمولاً در ارتفاع ‌لازم به ستون جوش داده می‌شود و بعد از نصب ستون، تیر را روی آن سوار نموده و به آن جوش می‌دهند. در این اتصال، نبشی کمکی دیگری در بالای تیر نصب و جوش می‌شود که در باربری قائم مشارکت ندارد و تنها برای ثابت نگه داشتن تیر در محل خود و تأمین تکیه گاه عرضی و جلوگیری از غلتیدن آن به کار می‌رود.

تلاش بر این است که  اتصال با نبشی نشیمن تا حد امکان انعطاف پذیر باشد تا از آزادی دورانی تیر در تکیه‌گاه جلوگیری نشود و در حقیقت بصورت اتصالی ساده و مفصلی عمل نماید و تکیه گاه‌ عرض نشیمن نباید از ۷/۵ سانتی متر کمتر باشد. طبق ضوابط طراحی، عرض لنگری را تحمل نکند. معمولاً استاندارد ۱۰ سانتی متر برای نشیمن انتخاب می‌شود. برای این منظور نبشی فوقانی را با ابعاد ظریف انتخاب کرده و فقط دو لبه‌ی انتهایی بال‌های آنرا (در امتداد عرض بال تیر) جوش می‌دهند.

اصول طراحی سوله

قوانین طراحی سوله:قابل ذکر است که در هرنوع طراحی عناصر و المانها اولین بحث مورد توجه صرفه اقتصادی طرح ها در اولویت میباشد . بنابراین لازمه به اجرا رسیدن هر طرحی توجیه اقتصادی ان میباشد . هر طرحی که بلحاظ قیمت تمام شده جذاب و ارزانتر نباشد در اصل توجیه اقتصادی نداشته باشد محکوم بشکست خواهد بود . طراحان عزیز دقت داشته باشند در طراحی های خود علاوه بر توجیه فنی ،سعی کنند طرح از توجیه اقتصادی مناسب و قیمت تمام شده ارزانتری برخوردار شود. در طراحی سوله به نکاتی باید توجه داشت که اصولا بر روی ایستایی و مقاومت سازه تاثیر مستقیمی دارد. مثلا منطقه جغرافیایی – نوع خاک – نوع کاربری – دهانه سوله – ارتفاع سوله و شیب رفترهای سوله . در این مقاله به پارامترهای اثر گذار در طراحی سوله اشاره خواهیم کرد.

تعریف سوله

سوله سازه ای سبک با مقطع مرکب و سقف شیبدار میباشد که ازمقاومت زیاد و قدرت انتقال بار خوب برخوردار میباشد. این سازه از وزن کم – مقاومت مناسب در مقابل فشار – طرح زیبا و کارآمد – قیمت ارزان – تولید و ساخت آسان و زود هنگام برخوردار میباشد .

همچنین لازم به ذکر است که درمیهن ما با توجه به تفاوت خاصیت اب و هوا یی و وضعیت جوی متفاوت در نقاط مختلف کشور و جهت اقتصادی نمودن طرحها سازمان نظام مهندسی ایین نامه هایی را تدوین نموده است .در ایین نامه چگونگی بارگذاری سوله در مناطق مختلف کشور بصورت مشروح توضیح داده شده است . مثالا در منطقه آذربایجان باربرف برای سوله 250 کیلوگرم برمترمربع و فشار باد 120 کیلومتر بر ساعت و ضریب زلزله 3.5 در نظرگرفته شده است و در جنوب کشور از بار برف صرف نطر شده و فشار باد و ضریب زلزله اعمال شده است . هدف ازین ایین نامه ایجاد وحدت رویه در طراحی سوله و مقاوم سازی بناهای صنعتی است . با این توضیحات ما در طراحی ابتدا منطقه جغرافیایی و آیین نامه مربوطه را بایددر نظر بگیریم.

دهانه و عرض سوله باید به چه مقدار باشد .هرچقدر عرض سوله افزایش پیدا کند وزن سوله به مقدار 1.28 درصد افزایش خواهد داشت . یعنی با افزایش هر متر عرض سوله مقدار اهن مصرفی افزایش می یابد البته باید در نظر داشت وزن سوله از 3 متر تا دهانه 12 متر تقریبا عددی مساوی است و از دهانه 12 متر به بعد با افزایش دهانه سوله وزن سازه بصورت تصاعدی بالا خواهد رفت . پس در صورتی که فضای مورد نیاز شما جهت استقرار دستگاهها اجازه میدهد سعی کنید از طراحی دهانه های بزرگتر از 24 متر صرفنطر کنید . البته دهانه 15 الی 20 متر خیلی ایده آل میباشد.اکثر ماشین سازان دنیا دستگاههای خود را طوری طراحی میکنند که در سازه هایی با عرض 12 الی 20 مترجاگذاری شود . پس نیازبه دهانه بزرگتر در صنایع معدود ی مورد لزوم قرار میگیرد .

سوله سازی در تهران , سوله سازی ارزان ,سوله سازی سبک, سوله ساز,قیمت سوله ,هزینه سوله ,هزینه ساخت سوله در اطراف تهران, بهترین سوله ساز,سازه فلزی ,اسکلت فلزی, بتن ریزی با ماله پروانه ای,,شرکت سوله ساز,کفسابی ,کفسازی,سازنده سوله ,سوله سازان,تهران سوله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *