غذاهای مناسب گروه خونی شما چیست؟

انتخاب غذای مناسب بر اساس گروه های خونی

گروه خونی A

بهترین گوشت برای این افراد ماهی است.  آنها می‌توانند سبزیجات و میوه‌ها را هم به راحتی مصرف کنند. ولی  مصرف بادمجان و قارچ به این افراد توصیه نمی‌شود. بین میوه‌ها هم بهتر است نارنگی، طالبی و خربزه را مصرف نکنند. گوشت‌های قرمز، لبنیاتی مثل پنیر و نان گندم هم برای‌شان خوب نیست.افراد دارای این گروه خونی  به سختی می‌توانند چربی‌ها و پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند و بهتر است سبزی، سویا و غذاهای دریایی را بیشتر مصرف کرده  واز مصرف غذاهای حیوانی که  سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد اجتناب کنند.

گروه خونی B

سیستم بدنی افراد دارای گروه خونی B متعادل و سازگار است و دستگاه گوارش‌شان نسبت به سایر گروه های خونی قویتر است.  در بین گوشت‌ها آنها می‌توانند به راحتی جگر را هضم کنند. باقی گوشت‌ها هم اگر ادویه کمی داشته باشند برای‌شان مفید است. آنها می‌تواند غذاهای دریایی را هم به راحتی مصرف کنندهر چند که آنها با گوشت قرمز سازگاری بهتری دارند. مصرف محصولات لبنی هم برای آنها مشکل ایجاد نمی‌کند. از بین سبزیجات هویج، کلم بروکسل (کلم فندقی)، گل‌کلم، انواع فلفل، چغندر و بادمجان برای آنها بسیار مفید است.این افراد بهتر است گوشت مرغ و پرندگان دیگر را با احتیاط مصرف کنند. و بهتر است در مصرف کدو تنبل، انواع زیتون، ریواس و نارگیل احتیاط کنند.

نقش تغذیه گروه های خونی در سلامتیشان

گروه خونی AB

بهترین منبع پروتئین برای آنها انواع لوبیاست.  گوشت مرغ و پرندگان دیگر وگوشت ماهی هم برای‌شان خوب است.  سبزیجاتی مانند کاهو و اسفناج، انواع ماست‌ها و پنیرها، پاستا و آناناس هم برای آنها مفید است.در بین غذاهای دریایی آنها باید در مصرف میگو احتیاط کنند. بین لبنیات هم بهتر است کره و شیر را مصرف نکنند. بین سبزیجات انواع فلفل و تربچه و بین میوه‌ها موز و گلابی برای‌شان خوب نیست.

گروه خونی O

انواع گوشت‌ها مثل گوشت گوساله، گوشت بره و گوشت گاو برای این افراد بسیار مفید است. آنها می‌توانند از غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو هم به وفور استفاده کنند. سبزی‌ها و میوه‌های مفید برای آنها بروکلی، اسفناج، پیاز قرمز، انواع فلفل، کلم قمری، کدو تنبل، جعفری، تره فرنگی، زیتون و کلم پیچ است. آنها بهتر است نمک ید‌دار هم مصرف کنند.روغن بادام‌زمینی و روغن زیتون هم برایشان خوب نیست. آنها لازم است سبزیجاتی مثل کلم سفید و قرمز، گل کلم و کلم بروکسل و انواع قارچ را هم با احتیاط مصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *