لیفتینگ ابرو و پیشانی

لیفتینگ ابرو و پیشانی

لیفتینگ ابرو و پیشانی

 معاون پژوهشی مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیحاتی درباره روش “لیفتینگآندوسکوپی پیشانی و ابروها” ارائه و اظهار کرد: اصولا جراحی‌های زیبایی که روی صورت انجام می‌شوند اعم از لیفتینگ‌ها، برداشتن پف، کشیدن و … به طور متوسط هشت تا 10 سال در افراد ماندگاری دارند.

یکی از مهمترین ارکان سلامتی در این گونه جراحی‌های زیبایی در اطراف چشم، معاینه دقیق چشم پزشکی قبل از جراحی است که منجر به یافته‌هایی می‌شود که هم می‌تواند در نتیجه جراحی و زیبایی موثر باشد و هم می‌توان پس از پیدا کردن مشکلاتی که در چشم وجود دارد آنها را به طور همزمان مورد عمل جراحی

لیفتینگ ابرو و پیشانیقرار داد و آن مشکل را نیز درمان و رفع کرد.

روش رایج کنونی غیرتهاجمی که ما به کار می‌بریم روش “لیفتینگ آندوسکوپی پیشانی و ابروها” است، عنوان کرد: در این روش بسیاری از پف‌هایی که در پشت پلک فوقانی وجود دارد و یک بخش آن مربوط به خود پلک است و یک بخشی مربوط به افتادگی ابروست، از بین می‌رود.

باید در ابتدا بروز پف چشم را علت‌یابی کرد. اگر قرار باشد تمام این پف را از طریق جراحی پلک برطرف کنیم، زیبایی ایجاد نخواهد کرد، بلکه با برداشتن پوست زیادی از آن ناحیه هم ابرو به مژه‌ها نزدیک می‌شود و ظاهر خوبی ندارد و هم بسته شدن پلک برای حفاظت از ابرو دچار مشکل می‌شود، بنابراین خشکی چشم رخ داده و بیماری‌های قرنیه ایجاد می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم تاکید کرد: به همین علت است که معاینه دقیق چشم پزشکی به منظور علت‌یابی توصیه می‌شود. اگر میزان پف دور چشم ناشی از افتادگی پیشانی و ابرو باشد، عمل جراحی لیفتینگ پیشانی و ابرو اولویت پیدا می‌کند و در صورتی که فقط مشکل مربوط به پلک باشد عمل بلفاروپلاستی می‌تواند راهگشا باشد ولی در اکثر موارد ترکیبی از این دو وجود دارد و لازم است هم در ناحیه ابرو و هم در ناحیه پلک تغییراتی صورت بگیرد که ضمن حفظ فاصله پلک و ابرو، پف هم از بین برود.

بهمنی کشکولی در پاسخ به اینکه آیا همه جراحان صلاحیت انجام این اعمال را دارند، گفت: متخصصان جراحی زیبایی صورت، اندازه گیری مربوط به امور زیبایی را می‌دانند و در آن صلاحیت دارند. البته درخواست من این است در هر رشته‌ای به جز آکولاپلاستی (جراحی ترمیمی چشم)، حتما از مشاوره چشم پزشک استفاده کنند تا اگر موردی وجود دارد حتما در عمل لحاظ شود.

معاون پژوهشی مرکزتحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره میزان دوام و عمر اعمال لیفتینگ پیشانی و ابرو گفت: اصولا جراحی‌های زیبایی که روی صورت انجام می‌شوند اعم از لیفتینگ‌ها، برداشتن پف، کشیدن و … به طور متوسط هشت تا 10 سال در افراد ماندگاری دارند. گاهی اوقات در برخی افراد به دلیل مراقبت‌های خاصی که از پوستشان انجام می‌دهند و بهداشت و سلامت پوست و بدن را رعایت می‌کنند، طول عمر اثر این اعمال بیشتر است.

اما در برخی ممکن است اثر جراحی دو تا سه سال زودتر از بین برود. این افراد یا سبک غلطی در زندگی دارند به عنوان مثال سیگار می‌کشند، تغذیه خوبی ندارند، مبتلا به اضافه وزن هستند و یا ژنتیک خوبی از نظر پوست نداشته باشند.

نوشته لیفتینگ ابرو و پیشانی اولین بار در سلامت و زیبایی پدیدار شد.

اشتراک گذاری