مشاغلی که آکنه را درشما تشدید می کند

آکنه چیست؟

آکنه نوعی جوش صورت است که به آن جوش غرورجوانی نیزگفته می شود .این بیماری مزمن پوستی دردوران نوجوانی به شکل جوش های ریز سرسیاه یاسرسفید ویا قرمز چرکی در60درصدموارد برروی صورت نمایان می شود.

علت آکنه چیست؟

علت این بیماری اینست که غدد چربی پوست به دلایل نامعلومی دچار انسداد میشود وتغییرات هورمونهای جنسی نیز نقش بسزایی درپیدایش آکنه دارد. معمول شروع آکنه سن بلوغ است که دردختران بین 14تا 17سالگی ودرپسران 16تا 19سالگی می باشد.

جوش صورت ودرمان آن

روشهای درمان آکنه

بهترین راه درمان مراجعه به پزشک می باشد ولی اقداماتی نظیر عدم دستکاری ضایعات استفاده بیشتر ازمیوه ها وسبزیجات تازه شست وشوی مناسب پوست وکاهش چربی پوست می تواند به بهبود این ضایعه پوستی کمک نماید

مواد غذایی تشدید کننده آکنه و جوش صورت

.برخی ازبیماران با مصرف کاکائو ،شکلات ،وآجیل احساس میکنند روند پیدایش آکنه در آنها تشدید می شودبنابراین رعایت تعادل در رژیم غذایی ومصرف کمتر این مواد به آن ها توصیه می شود.مصرف برخی از داروها یاویتامین ها نظیر ویتامین (ب)به ویژه (ب12)می تواند باعث تشدید آکنه شود.برخی از داروهای آنابولیزان (نانورولون -تستسترون )که برای افزایش حجم عضلات توسط بعضی از جوانان مصرف می شود نیز برشدت این بیماری می افزاید.بنابراین به افرادی که این بیماری رادارند توصیه می شود از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزند .

درمان این بیماری طولانی اما موفقیت آمیز است که جهت درمان موفق پروسه درمان همکاری بیمار باپزشک معالجش ومصرف صحیح وبه موقع داروهای تجویزشده توصیه می شود.

رابطه اکنه و شغل

برخی مشاغل نظیر قیرکاری ،آسفالت کاری ،تراشکاری زمینه ساز بروز آکنه می باشند به همین دلیل رعایت اصول ایمنی وحفاظت پوست درمقابل موادی که با آنها در تماس هستیم اهمیت زیادی دارد.

متاسفانه خوددرمانی استفاده از داروهای تجویزی برای دیگران ومداخله افراد غیرمتخصص دردرمان این بیماری باعث بروز مشکلات بیشتر این بیماران می شود به نحوی که آنها را از درمان مناسب محروم ویا نا امید می سازد.

در آخر می توان گفت

جدای از درمان خاصی که پزشک به شما تجویز میکند  شما بایدمراقبت از پوست تان را تا زمانی که  دوره آکنه خاتمه نیافته، ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *