آلوچه

همه چیز در مورد نوبرانه ای به نام گوجه سبز

گوجه ‌سبز این میوه آب دار نوبرانه بهاری  با طعم ترش  بسیار خوشمزه ای که دارد  سرشار  از ویتامین C، ویتامین آ ،ویتامین ب ، کلسیم ،فسفر، آهن ، اسید‌مالیك و اسید سیتریك می باشد .مصرف زیاد گوجه سبز سبب بروز نفخ و دل درد می شود .گوجه سبز به 2 صورت خام و پخته  مصرف می شود و به علت دارا بودن طبع سرد آن را به همراه نمک و یا سبزی های کوهی شمالی که خاصیت گرمی دارند استفاده نمایید.

از خواص بی شمار گوجه سبز چه می دانید

 

خواص درمانی:

مصرف گوجه‌سبز در  درمان بوی بد دهان و بهبود عملکرد روده ها و رفع یبوست بسیار مفید است. كاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون  پیشگیری از ابتلا به سرطان از دیگر اثرات مصرف به اندازه گوجه سبز می باشد.
خاصیت ضد میكروبی گوجه سبز به علت وجود اسید بنزوئیك  سبب شده است گوجه سبز در درمان تومورها و با داشتن سطح بالای ویتامین ث در درمان نقرس نقش بسیار بسزایی داشته باشد.

فواید مصرف گوجه سبز:

مصرف گوجه سبز در  درمان شب‌كوري در آقایان سودمند  است در صورت ابتلا به هریک از  بيماري‌ هاي نقرس، رماتيسم و تصلب شرايين مصرف گوجه سبز می تواند به بهبود شما در این بیماری ها کمک شایانی نماید . گوجه سبز خشک شده  با داشتن ماده ای به نام فیتونوترینت برای  درمان اعصاب و كم‌خوني به کار می رود . گوجه سبز با خاصیت  مدر بودن خود در تنظیم عملکرد وفعالیت  كليه‌ها بسیار موثر است .گوجه سبز منبع خوبی از خانواده ویتامین گروه ب می باشد که برای سلامت اعصاب وکاهش استرس و افسردگی بسیار سودمند است.
جوشانده 25 تا 30 گرم برگ وهسته  گوجه سبز، سبب از بین رفتن انگل های موجود در معده می شود .این میوه مورد علاقه کودکان می باشد وکودکان نیز می توانند برای بهره مندی از خواص بی شمار گوجه سبز از این میوه به اندازه مصرف نمایند.

 

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *