چگونه درد مفاصل را درمان کنیم؟

علت درد در مفاصل چیست؟

بیماری های بسیاری نظیر استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، بورسیت و نقرس موجب درد در مفاصل می شوند. صدماتی مانند رگ به رگ شدن و بالا و پایین رفتن زیاد از پله ها هم می توانند این دردها را تشدید کنند.این مطلب روش هایی را جهت درمان درد مفاصل به شما معرفی می کند .

 

علت درد مفاصل و راه درمان

1-گرم کردن و یا سرد کردن قسمت دردناک

اگر محل درد دچار التهاب است از کیسه یخ کمک بگیرید تا درد را کاهش دهد. از طرفی می توانید اسپاسم اطراف مفاصل را با گرماد هی و همچنین قرار دادن مفصل آسیب دیده بالاتر از سطح قلب کاهش داده و یا درمان کنید. این کار احتمال تورم و نیز درد را کاهش می دهد.

2- از ورزش کمک بگیرید

شما می توانید با انجام ورزش هایی که وزن را کاهش می دهند، از فشار بر روی مفاصل  ودر نتیجه درد ناشی از این موضوع بکاهید. ورزش همچنین قدرت عضلات اطراف مفاصل و انعطاف پذیری آن ها را افزایش می دهد.توجه داشته باشید که شما  باید به آرامی ورزش کنید و مطمئن شوید که این عمل به شما آسیب نمی رساند. شنا و دوچرخه سواری از ورزش هایی هستند که به کاهش وزن کمک می کنند و نمی توانند درد زیادی ایجاد کنند.

3- فیزیوتراپی

فیزیوتراپی می تواند یکی از درمان های مفید برای درد مفاصل باشد. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا درد مفاصل را درمان کنید و از طرفی احتمال ابتلای مجدد به این گونه آسیب ها را کاهش دهید.

4 – مصرف دارو

با توجه به شدت درد، پزشک  معمولا برای دردهای خفیف دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی  که بدون نسخه هم  در دراوخانه ها گاهی به فروش می رسند، پیشنهاد می شوند. آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن از این دسته داروها هستند. برای درمان دردهای خفیف تا شدید، برایتان سلکوکسیب (Celebrex) تجویز کند. تزریق استروئید (کورتون) هم عوارض بالقوه ای دارد و در صورت تشخیص پزشک متخصص پیشنهاد می شود.

5- روش تشخیصی آرتروسکوپی

آرتروسکوپی (آندوسکوپی مفصل )روشی است که طی آن جراح یک لوله کوچک مجهز به دوربین فیبر نوری را زیر پوست محل مفصل وارد می کند و از این طریق محل دقیق آسیب را مشاهده کرده و در مورد انتخاب شیوه درمانتان تصمیم می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *