انبه بر هر درد بی درمان دواست

انبه (Mango)جزو میوه های پرطرفدار در سراسر جهان است که در انواع سالاد ،آب میوه ،ترشی ،بستنی ،مربا وشیرینی ودر طبخ غذا کاربرد دارد .زادگاه انبه دامنه کوه های هیمالیا در کشور هند وبرمه است ودر ایران در استان هرمزگان وشهرستان های رودان ومیناب  کشت می شود .در این جا قصد داریم شما را با خواص دارویی این میوه آشنا کنیم.

1-انبه  منبع غنی آهن

پزشکان طب مدرن وحکمای طب سنتی برای رفع کمبود اهن در بدن مصرف گوشت قرمز را به مقدار مناسبی به شما توصیه می کنند ،اما اگر شما منابع گیاهی را ترجیح می دهید انبه ،یکی از میوه های مفید در این زمینه می باشد.در هر 100گرم از این میوه ،37 میلی گرم ویتامین ث ودوهزار میکرو گرم بتا کاروتن وجود دارد .بتاکاروتن وویتامین ث به جذب سریع اهن در بدن کمک کرده و کمبود آهن در بدن را برطرف می کنند.

2- انبه مفید برای پوست ومو

انبه حاوی ویتامین A یعنی ماده مغذی مورد نیاز در تامین چربی پوست بوده که رطوبت مو ها را تامین وبه رشد نسوج بدن کمک می کند .جذب ویتامین ث کافی که با مصرف یک فنجان انبه در روز تامین می شود ،برای تولید وحفظ کلاژن که ساختار پوست ومو را شکل می دهد لازم است.

انبه مفید برای سلامتی شما

3-انبه مفید در افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن کودکان وسالمندان ضعیف است به همین دلیل برای مقاومت در برابر انواع بیماری ها باید بدن را تقویت کرد .بتاکاروتن موجود در انبه فعالیت سلول های سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و مانع بروز عفونت های ویروسی وتومور های بد خیم در بدن می شود .خوردن این میوه همچنین به زنان باردار پیشنهاد می شود.

4-انبه موثر برای تناسب اندام

مصرف انواع میوه ها وسبزیجات ارتباط مستقیمی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با سبک زندگی انواع افراد دارد.بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند انبه خطر ابتلا به چاقی ودیابت وبیماری های قلبی ناشی از اضافه وزن را کاهش داده و انرژی بدن را افزایش می دهد که منجر به کالری سوزیبیشتر و کاهش وزن و لاغری می شود.

روش های مصرف 

ساده ترین روش خوردن ان است که پوست میوه را گرفته وبه شکل تازه میل کنید ویا این میوه را همراه کمی بستنی یا شیر مخلوط کنید تا میان وعده مغذی را مصرف کنید ودر آخر باید گفت انبه ضد سرطان بوده وبرای سلامت دستگاه گوارش وقلب بسیار مفید است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *