تغییرات بدن در بارداری

سلامت وب: در دوران بارداری در بدن، تغییراتی روی میدهد که به منظور سازگاری با وضعیت جدید است. این تغییرات پس از جایگزینی تخم در رحم شروع شده و در طول بارداری ادامه می یابد. این تغییرات به علت ترشح هورمون ها و فشار رحم بر روی سایر اعضای بدن است که گاهی موجب ناراحتی زن باردار می شود. باید بدانید این تغییرات طبیعی است و بسیاری از آنها پس از زایمان و شیردهی به حالت اولیه باز می گردد.

پوست

تقریبا در اکثر زنان باردار در نیمه دوم بارداری در اثر تغییرات هورمونی، تغییراتی بر روی پوست شکم، پستان ها و ران ها ایجاد میشود. وجود این ترک ها معمولا ارثی است و پس از زایمان کمتر میشود.

مو

معمولا ریزش مو در بارداری کاهش می یابد. و خانم ها اظهار می کنند که در طول بارداری مو هایشان پر پشت تر میشود. ولی در واقع تعداد مو ها اضافه نمی شود بلکه کمتر از دوران غیر بارداری می ریزد.

پستان

در هفته های اول ممکن است زن باردار در پستان های خود احساس درد و خارش کند، بعد از ماه دوم اندازه پستان ها افزایش می یابد و رگ های ظریفی زیر پوست دیده می شود.نوک پستان بزرگ و هاله آن پررنگ تر می شود.

وزن

در صورتیکه تغذیه در دوران بارداری کافی و مناسب باشد افزایش وزن مطلوبی خواهد داشت. این افزایش وزن مربوط به رشد جنین، جفت، اندازه پستان ها پ رحم و افزایش حجم خون و ذخائر چربی است.

دستگاه تنفس

به علت بزرگ شدن رحم و فشار آن به قسمت پایین ریه ها و تاثیر هورمون های مربوط به بارداری ممکن است تنفس سریع و تند شود.

دستگاه بارداری

در اوایل بارداری به علت تغییرات هورمونی و اواخر بارداری به علت بزرگ شدن رحم و فشار آن بر روی مثانه، دفعات ادرار کردن بیشتر می شود. این علامت در صورتی که با درد و سوزش همراه نباشد، طبیعی است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *