دم نوش دارچین چه خواصی دارد؟

دارچین چیست؟

دارچین یکی از موثرترین ادویه ها در تامین سلامت بدن است. این ادویه سرشار از «آلدئید سینامیک» است که به عنوان یک ترکیب ضد باکتری، ضد ویروس و ضد انگل شناخته شده است. این ادویه ی معطر باعث افزایش انرژی شده و خستگی و کسالت را از شما دور می‌کند.

 

خواص دم نوش دارچین و عسل

خواص درمانی دارچین

  1. دارچین میزان قند خون را در افراد دیابتی کنترل می کند.
  2. دارچین در  تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد.
  3. از دارچین می توان به عنوان درمان ریزش، مو خوره و یا بد حالتی سر ، و کنترل چربی پوست سر استفاده کرد.
  4. دارچین حاوی خواص ضدب اکتریایی و ضد ویروسی است.

آیا می توان دارچین را در بارداری مصرف نمود؟

دارچین در روند رشد جنین اختلالات شدیدی ایجاد کرده و احتمال سقط جنین را افزایش می دهد در نتیجه از مصرف آن در دوران بارداری صرف نظر کنید.

دم نوش دارچین چه خواصی دارد؟

دارچین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است. ترکیب آن با عسل که یک ماده ی ضدعفونی کننده ی قوی و طبیعی است کمک زیادی به تسکین و درمان گلودرد می کند.مصرف دم نوش دارچین  یکی از طبیعی ترین روش های ممکن برای درمان گلودرد است.

 

روش تهیه دم نوش دارچین

شما برای تهیه دم نوش دارچین به  200 میلی لیتر شیر ، یک عدد چوب دارچین و دو قاشق چای خوری عسل نیاز داید. شیر را داغ کنید و داخل یک لیوان بریزید. سپس دارچین را داخل آن بیاندازید و عسل را اضافه کنید. به همین راحتی یک نوشیدنی دارچینی معجزه گر خواهید داشت که گلویتان را تسکین می دهد. توصیه می کنیم به محض احساس اولین علائم گلو درد یا آنفلوانزا و سرماخوردگی به سراغ این دم نوش مفید بروید. اگر مشکل تان بیش از یک هفته طول کشید و یا با تب زیاد همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *