نقش تغذیه در بهبود عملکرد مغز

1- گردو

شکل ظاهري گردو يک نسخه کوچک از مغز را تداعي مي کند. گردو  سرشار از اسيد هاي چرب امگا-3 و پروتئين بوده و به تقويت مغز و بهبود سلامت آن کمک می کند.

 

2- غلات کامل

غلات سبوس دار مانند گندم، جو، جو دو سر  کربوهيدرات  هاي حاوي قند گلوکز با روند کند انتشار هستند که سوخت بدن را تامين کرده و به مغز قدرت مي بخشندو با کاهش کلسترول بد خون  خطر آسيب هاي مغزي مانند سکته را کاهش مي دهند.

 

غلات کامل غذای مغز

3-تخم مرغ

تخم مرغ منبعي سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 است که مي تواند انرژي مورد نياز صبحگاهي شما را تامين کرده و پشتيباني براي فعاليت هاي مغزي باشد.

 

تخم مرغ غذای مغز

4-ماهي

ماهي هاي چرب مانند سالمون، ساردين و تن نه تنها منبع خوبي از پروتئين محسوب مي شوند، بلکه سرشار از اسيدهاي چرب امگا-3 نيز هستند که براي عملکرد درست مغز و سيستم عصبي نياز است و مي توانند مشکلات مغز و  ديگر اختلالات کمبود تمرکز را کاهش دهند.

 

ماهی غذای مغز

5-شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از آنتي اکسيدان ها، مواد شيميايي که از مغز در برابر آسيب راديکال هاي آزاد محافظت مي کند و جريان خون به سمت مغز را بهبود مي بخشند، است و بر همين اساس، تمرکز و عملکرد حافظه را بهبود مي بخشد.

 

شکلات تلخ غذای مغز

6- آجیل

آجیل هاسرشار از ويتامين B6، يک عامل ضروري دوپامين و سروتونين، هستند که ارتباطات نوروني را بهبود مي بخشد. ترکيبي از مغزهاي خوراکي و دانه ها حاوي اسيد فوليک نيز است که حافظه و تمرکز را تقويت مي کند، در شرايطي که از بروز بيماري آلزايمر جلوگيري مي کند.

 

آجیل غذای مغز

7- چاي سبز

چاي سبز يک نوشيدني گرم فوق العاده براي آغاز روز است زيرا از تجمع رسوب پلاک ها پیشگیری می کند . فراواني رسوب پلاک ها مي تواند به شکل گيري بيماري آلزايمر منجر شود و چای سبز بروزاین مشکل را  در مغز را کاهش مي دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *