نوشیدن آب در طی روز در سلامتی شما چه نقشی دارد؟

1- بهبود عملکرد مغز

آب منبع خوبی برای مغز  محسوب می‌شود و قدرت مغز را افزایش می‌دهد. از طرفی به شما کمک می‌کند تا بهتر فکر کنید و تمرکز بیشتری داشته باشید.

2-آبرسانی به پوست

آب نوشیدن باعث کاهش روند پیری می‌شود چرا که به پوست شما آبرسانی شده و پوست در طول روز، رطوبت خود را حفظ می‌کند. همین عامل کمک می‌کند که پوست شما، سالم، نرم، درخشان و بدون چروک بماند.

3- سم زدایی از بدن

نوشیدن مقدار کافی آب در روز باعث بهبود عملکرد کبد و کلیه‌ها می‌شود. این اندام‌ها کمک می‌کنند که مواد سمی، زاید و نمک اضافی از خون شما خارج شود.همچنین  مصرف آب کافی می‌تواند PH خون را در حالت خنثی نگه دارد و کلیه‌ها را از خطر سنگ کلیه مصون بدارد. ضمن این که به دردهایی مانند سردرد هم پایان دهد.

فوائد نوشیدن اب در طی روز

4- پیشگیری از حمله قلبی

نوشیدن مداوم آب در روز، خطر حمله‌ی قلبی را در شما کاهش داده و مانع از افزایش فشارخون می‌شود.نوشیدن یک لیوان آب پیش از خواب از حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی جلوگیری می‌کند. چرا که عمل رساندن اکسیژن به قلب و سایر اندام‌ها را ساده‌تر می‌کند.

5-افزایش مقاومت استخوان های بدن

آب کمک می‌کند تا غضروف‌های جذب کننده‌ی ضربه، خود را بازسازی کنند. از این رو مفصل‌ها حرکت روان‌تری خواهند داشت و کم تر دچار فشار خواهند شد. شواهد نشان داده است که انعطاف‌پذیری مفاصل با نوشیدن آب افزایش پیدا می‌کند.

6-کاهش وزن

نوشیدن زیاد آب اشتها را کاهش می‌دهد و شما کالری و چربی کم تری نسبت به قبل مصرف خواهید کرد. با نوشیدن یک تا دو لیوان آب قبل از هر وعده‌ی غذایی اشتهای شما کاهش پیدا خواهد کرد. از این رو مصرف آب در فواصل منظم به مدیریت وزن شما کمک می‌کند. همچنین نوشیدن مداوم آب در هر روز سوخت و ساز بدن را سریع‌ تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *