آیا خوراکی های مفید جهت کاهش وزن را می شناسید؟

 

1-بادام

بادام منبع خوبی از پروتئین، فیبر و چربی سالم است. مصرف بادام به عنوان میان وعده در کاهش وزن بسیار موثر است .شما برای کاهش وزن می توانید شب ها به جای شام یک لیوان شیر به همراه هفت عدد بادام مصرف کنید .

 

نقش بادام در کاهش وزن

 

2-سیب

سیب دارای پکتین می‌باشد، فیبر محلولی که با سیر نگه داشتن ما برای مدت طولانی‌‌تر، روند کاهش وزن را تسریع می‌بخشد.علاوه بر سیب، گلابی، هلو، گریپ فروت و توتها هم حاوی پکتین هستند. مصرف روزنه یک عدد سیب می تواند تا 1.8 درصد وزن شما را در ماه کاهش دهد.

 

نقش سیب در کاهش وزن

 

3-تخم مرغ

به تخم مرغ به عنوان یک بمب پروتئین نگاه کنید. البته علاوه بر پروتئین، تخم مرغ منبع خوبی از آهن و لیستین هم می‌باشد که هردو برای سلامت عملکرد مغز ضروری هستند. بنابراین با انتخاب درست تخم مرغ نه تنها به تناسب اندام می‌رسید بلکه سلامت مغزتان را هم تضمین می‌کنید. اگر هم نگران کلسترول آن هستید، مصرف تخم مرغتان را به ۳ عدد در هفته محدود کنید.

 

download (2)

 

4-گوشت مرغ و ماهی 

لوسین، آمینواسید موجود در گوشت ماکیان و  ماهی ها در ماهیچه سازی و متعادل کردن هورمون‌های موثر در اشتها نقش دارد و همچنین به سوزاندن کالری کمک می‌کند.

 

download (5)

 

5-جودوسر

جو دوسر حاوی فیبر محلول می‌باشد که نسبت به فیبر نامحلول به مدت طولانی‌تری در معده می‌ماند و در نتیجه باعث کنترل قندخون و پایین آوردن چربی‌های خون به ویژه LDL کلسترول (کلسترول بد خون) می‌شود.

 

جو دوسر مفید در تناسب اندام

 

6-روغن زیتون 

چربی تک غیر اشباع موجود در روغن زیتون  باعث  احساس سیری بیشتری شده  و باعث  متعادل نگه داشتن سطح کلسترول خون می‌شوند بنابراین توصیه می‌شود به اندازه یک قاشق مرباخوری روغن زیتون  را سه بار در هفته   بر روی سالاد خود اسپری کنید.

 

روغن زیتون در تناسب اندام

 

7-اسفناج 

اسفناج غنی از فیبر بوده  و میزان زیادی هم آب دارد همین خصوصیات باعث می‌شود که حجم معده را پر کرده  و به شما  احساس سیری بدهد. می‌توانید اسفناج را به صورت تازه در سالادها و یا ساندویچ‌های خود استفاده کنید .

 

اسفناج در تناسب اندام

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *