چگونه ریمل بزنیم؟

ریمل چیست؟

ریمل یکی از اساسی ترین وسایل میکاپ  در خانمها بشمار می رود  و در داشتن مژه هایی سیاه زیبا و بلند و پرپشت و بخشیدن زیبایی به  چشمان شما  نقش موثری دارد. ریمل‌ها از نظر شکل ساختارى به ۲ دسته پودرى و مایع  تقسیم می شوند . پایه اصلى ریمل‌هاى مایع به صورت آب و روغن است، ریمل‌هایى که پایه اصلى آنها روغن است و اصطلاحا به نام ضدآب یا واترپروف شناخته می‌شوند در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم هستند ولى متأسفانه خشک شدن آنها روى مژه‌ها به مدت طولانى صورت مى‌گیرد، ولى ریمل‌هایى که پایه اصلى آنها آب است دقیقا برخلاف ریمل‌هاى مزبور هستند و راحت‌تر پاک می‌شوند. در واقع براى پاک کردن انواع ریمل‌هاى پودرى و مایع مى‌توان از آب استفاده کرد اما براى پاک کردن ریمل‌هاى روغنى (واترپروف) باید از محلول آب و صابون استفاده کرد. اما ریمل زدن برای خود قاعده و اصولی دارد که اگراین شیوه ها را رعایت کنید آرایش چشم بی نظیری خواهید داشت.

 

ریمل زدن

توجه به مدل چشم

شناخت دقیق فرم و مدل چشم ها، اهمیت زیادی در انتخاب نوع آرایش مناسب با آن خواهد داشت. قبل از ریمل زدن، با فر مژه، مژه ها را به زیبایی حالت دهید. اینکار علاوه بر حفظ حالت طبیعی چشم ها، باعث می شود که ریمل کمتری هم استفاده کنید.

1-چشم های دور از هم

همه مژه ها را با ریملی که برسی نازک و دقیق دارد، ریمل بزنید. سپس  برای پوشش مژه ها از گوشه داخلی تا وسط پلک، به برسی نیاز دارید که کمی بزرگ تر باشد.اینکار باعث می شود که فاصله چشم ها از هم کمتر نشان داده شود.بعد از اینکه مژه ها را کاملا با ریمل پر کردید، با شانه مژه، آنها را شانه بزنید تا مژه ها کاملا مرتب و طبیعی به نظر برسند.

2-چشم های نزدیک به هم

در این مدل چشم باید تاکید بیشتری بر گوشه چشم ها داشته باشید.چرا که با ریمل زدن بیشتر مژه های این قسمت، چشم ها با فاصله بیشتر و بازتر به نظر خواهند رسید.بعد از زدن فر مژه، لایه اول ریمل را روی همه قسمت های مژه، از گوشه داخلی تا انتهای مژه ها بزنید.لایه دوم ریمل فقط از وسط پلک به قسمت گوشه خارجی چشم ها زده می شود تا تاکید بیشتری بر این قسمت داشته باشد . با حرکت برس ریمل به جلو و عقب، ریشه مژه ها را تیره تر از قسمت های دیگر کنید تا این تیرگی، توجه بیشتری را به این قسمت جلب کند.

3- چشمان ریز 

کسانی که چشم های بسته و ریزی دارند، بهتر است بعد از لایه اول ریمل بر روی همه مژه ها، لایه دوم را بیشتر بر قسمت مژه های وسط پلک متمرکز کنند. برای اینکار بهتر است از ریملی با برس باریک استفاده نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *