آیا مبتلا به واریس پا هستید؟

اگر شما مبتلا به واریس یا اختلال عملکرد دریچه های واقع در سیاهرگ‌های عمقی موسوم به دریچه های لانه کبوتری هستید، پوشیدن لباس مناسب و استفاده از جوراب‌های واریسی کشی مناسب که باعث تسکین سریع  می شود به شما توصیه می شود.استفاده از این جوراب‌ها در حین بارداری نیز مطلوب ومفید  می باشد. آن ها به طور یکنواخت اندام‌های پایینی را فشرده و به سیاهرگ‌ها و عضلات پا در به حرکت درآوردن موثر خون کمک می کنند  و از آن ها حمایت می‌کنند. جوراب‌های ورایس را صبح پس از بیدار شدن بپوشید، حتی قبل از خارج شدن از بستر. آن ها را در تمام طول روز نیز به پا داشته باشید.

دقت کنید جوراب‌هایی که می‌پوشید در ناحیه بالایی ران یا ساق پا خیلی تنگ نباشند.از نشستن یا ایستادن طولانی مدت بپرهیزید. اگر نحوه کار شما به گونه‌ایست که مجبور هستید در محلی بی‌حرکت بمانید، اندام‌های پایینی و مچ‌ها را مرتب خم کنید. حتما از جا برخیزید و در اطراف قدم بزنید. بالا گذاشتن پاها حداقل 20 سانتیمتر بالاتر از سطح قلب در انتهای روزها به برطرف شدن تورم کمک بسیاری می کند.فعالیت‌هایی مانند: راه رفتن ، دوچرخه سواری یا شنا به کاهش فشار در سیاهرگ‌ها و تخفیف ناراحتی کمک می‌کنند .

را های درمان واریس

برخی از درمان های شایع واریس عبارتند از:

1-جراحی اندوسکوپی سیاهرگ:

یک لوله انعطاف پذیر ( آندوسکوپ ) که دوربین ظریفی دارد وارد اندام پایینی بدن می‌شود تا به جراح در مشاهده و بستن سیاهرگ‌ها کمک کند. این روش تنها به برش‌های کوچک نیاز دارد.

2- جراحی لیزری :

در این جراحی سیاهرگ‌های واریسی کوچکتر و سیاهرگ‌های عنکبوتی با استفاده از لیزر بسته می‌شوند.

3-اسکلروتراپی :

در این عمل ماده محلولی که سیاهرگ‌ها را زخمی می‌کند به داخل سیاهرگ‌های واریسی کوچک یا متوسط تزریق می‌شود. فرآیند تشکیل بافت در محل زخم، سیاهرگ‌های گشاد را می بندد و خون آنها به سیاهرگ‌های سالم جریان می یابد.

4- وناسیل(VenaSeal):

وناسیل یک چسب مخصوص است که باعث بسته شدن رگ‌های آسیب دیده می‌شود.

5-فرسایش_حرارتی:

در این روش از یک لیزر یا فرکانس رادیویی برای داغ کردن و بستن ورید‌ها استفاده می‌کند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *