آیا مبتلا به واریس پا هستید؟

اگر شما مبتلا به واریس يا اختلال عملکرد دريچه هاي واقع در سياهرگ‌هاي عمقي موسوم به دریچه های لانه کبوتری هستيد، پوشيدن لباس مناسب و استفاده از جوراب‌هاي واريسي کشي مناسب که باعث تسکين سريع  می شود به شما توصیه می شود.استفاده از اين جوراب‌ها در حين بارداري نيز مطلوب ومفید  می باشد. آن ها به طور يکنواخت اندام‌هاي پاييني را فشرده و به سياهرگ‌ها و عضلات پا در به حرکت درآوردن موثر خون کمک می کنند  و از آن ها حمايت مي‌کنند. جوراب‌هاي ورايس را صبح پس از بيدار شدن بپوشيد، حتي قبل از خارج شدن از بستر. آن ها را در تمام طول روز نيز به پا داشته باشيد.

دقت کنيد جوراب‌هايي که مي‌پوشيد در ناحيه بالايي ران يا ساق پا خيلي تنگ نباشند.از نشستن يا ايستادن طولاني مدت بپرهيزيد. اگر نحوه کار شما به گونه‌ايست که مجبور هستيد در محلي بي‌حرکت بمانيد، اندام‌هاي پاييني و مچ‌ها را مرتب خم کنيد. حتما از جا برخيزيد و در اطراف قدم بزنيد. بالا گذاشتن پاها حداقل 20 سانتيمتر بالاتر از سطح قلب در انتهاي روزها به برطرف شدن تورم کمک بسیاری مي کند.فعاليت‌هايي مانند: راه رفتن ، دوچرخه سواري يا شنا به کاهش فشار در سياهرگ‌ها و تخفيف ناراحتي کمک مي‌کنند .

را های درمان واریس

برخي از درمان هاي شايع واریس عبارتند از:

1-جراحي اندوسکوپي سياهرگ:

يک لوله انعطاف پذير ( آندوسکوپ ) که دوربين ظريفي دارد وارد اندام پاييني بدن مي‌شود تا به جراح در مشاهده و بستن سياهرگ‌ها کمک کند. اين روش تنها به برش‌هاي کوچک نياز دارد.

2- جراحي ليزري :

در این جراحی سياهرگ‌هاي واريسي کوچکتر و سياهرگ‌هاي عنکبوتي با استفاده از ليزر بسته مي‌شوند.

3-اسکلروتراپي :

در این عمل ماده محلولي که سياهرگ‌ها را زخمي مي‌کند به داخل سياهرگ‌هاي واريسي کوچک يا متوسط تزريق مي‌شود. فرآيند تشکيل بافت در محل زخم، سياهرگ‌هاي گشاد را مي بندد و خون آنها به سياهرگ‌هاي سالم جريان مي يابد.

4- وناسیل(VenaSeal):

وناسیل یک چسب مخصوص است که باعث بسته شدن رگ‌های آسیب دیده می‌شود.

5-فرسایش_حرارتی:

در این روش از یک لیزر یا فرکانس رادیویی برای داغ کردن و بستن ورید‌ها استفاده می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *