آیا مزاجتان را می شناسید؟

1-مزاج گرم و خشک (صفرا)

افراد صفراوی افراد لاغر اندامی هستند که  رنگ چهره و سفیدی چشم آنان به زردی می زند. پوستی گرم و خشک داشته گرمایی بوده  و تحمل فصل تابستان را ندارند. عطش زیاد و دهانی خشک دارند. بهترین فصل برای ایشان فصل زمستان است. کم خواب هستند. تمایل به خوردن ترشی هامثل لواشک و سرکه و هم چنین غذاهای سرد مثل خیار و کاهو دارند و به خوردن خوراکی ها های شیرین کمتر تمایل نشان می دهند.این افراد  زود عصبانی شده و زود هم آرام می شوند. در مجموع افراد صفراوی افرادی پرجنب و جوش، پر انرژی، باهوش و پر حرف هستند.

2-مزاج گرم و تر (دم)

افراد دموی  درشت اندام بوده، دارای پوستی سرخ و سفید و مو های پر پشت هستند.نبض پر و قوی دارند.این افراد نه تحمل گرمای زیاد دارند و نه تحمل سرمای زیاد، ولی در کل تحمل سرمابرایشان راحت تر است. علاقه به شیرینی و ترشی دارند و تقریبا همه نوع غذا را می خورند. پوست بدن ایشان گرم، مرطوب و نرم است.افراد دموی انسان هایی آرام و  شجاع و جسور بوده، معمولا پیشرو و رهبر گروه می باشند.

مزاج شناسی

3-مزاج سرد و تر (بلغم)

افراد بلغمی عموما  چاق بوده  پوست سفید و مو های کم پشت دارند. تشنه نمی شوند و دهان مرطوبی دارند. خواب زیادی دارند. تمایل به مصرف گرمی ها مثل شیرینی و ادویه دارند و تمایل به خوردن سردی ها از جمله ترشی از خود نشان نمی دهند.  این افراد کم انرژی و کند بوده و  معمولا صبور و آرام هستند و کمتر عصبانی می شوند.

4- مزاج سرد و خشک (سودا)

افراد سوداوی اندامی لاغر داشته و معمولا خواب این افراد کم بوده و بینی خشکی دارند. به شیرینی و گرمی ها نسبت به سردی ها تمایل بیشتری دارند. بیشتر تمایل به هوای گرم دارند و در فصل بهار راحت ترند. سوداوی مزاجان افرادی دقیق،منظم و دور اندیش هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *