آیا می شود ناخن های دخترکوچولویمان را لاک بزنیم؟

لاک ها به دلیل ترکیبات شیمیایی و سمی که دارند برای کودکان مضر است چرا که کودکان عادت دارند انگشتان خود را بمکند . تولونس نام ماده شیمیایی موجود در لاك‌های ناخن است و در مجاورت هوا تبدیل به بخاری با بوی تند و شیرین می‌شود. این ماده سبب کاهش سطح هوشی کودکان و بروز حساسیت های پوستی در آن ها می شود .اگر دختر کوچولوی شما علاقه دارد به ناخن هایش لاک بزنید از لاک های محلول در آب استفاده کنید در این مقاله به بررسی خطرات لاک زدن برای کوکانمان می پردازیم.

خطرات لاک زدن برای کودکان

1-لاک زدن و کاهش بهره هوش

استفاده از لاك ناخن در كودكان زیر 7 سال باعث كاهش هوش آنها می‌شود. فتالیت‌ های موجود در لاک ها  روی هوش كودكان اثر می‌گذارند و باعث كاهش آن می‌شوند .

2- لاک زدن و حساسیت های پوستی

ممكن است زمانی که ناخن های فرزندتان را لاک می زنید فرزندتان ا مواد سمی لاك را به چشم و پوست خود بمالد و آنها را تحریك و دچار حساسیت كند. و یا اگر انگشت خود را در دهان کند  مواد وارد دهان كودك شده و خطرات بیشتری را به همراه دارد.فرمالدهید موجود در لاك‌ها كه برای خشك شدن لاك به كار می‌رود، به شدت آلرژی‌زا است و علاوه بر آن یكی از عوامل ایجاد سرطان است.

3- لاک زدن و مشکلات تنفسی

اگر چه لاک ماده ای خوشبو است و ناخن ها را زیبا می کند اما در کودکان به علت عدم تکامل سیستم تنفسی می تواند خطرناک باشد . لاک ها می توانند بیشترین مواد شیمیایی تبخیر شده را در محیط پراكنده  ساخته و  باعث بروز مشكلات تنفسی، علائم عصبی و حتی سرطان در کودکان شوند.

 

4- لاک زدن و مشکلات قلبی

مشكل استفاده از لاك و خطرات ناشی از آن یك طرف و استفاده از لاك پاك كن یك طرف دیگر قضیه است. معمولا  از آستون برای پاك كردن لاك استفاده می‌كنند. تماس طولانی مدت با آستون می‌تواند مشكلات قلبی و ریوی و حتی كبدی ایجاد كند.

 

5- لاک زدن و پنهان ماندن بیماری ها

زمانی که شما ناخن فرزند کوچکتان را لاک می زنید روی ناخن های او را می پوشانید و بیماری هایی که از طریق رنگ ناخن ها قابل تشخیص هستند را پنهان می کنید کمبود کلسیم و کمخونی به خوبی از رنگ ناخن ها قابل تشخیص است پس ناخن های کودکتان را لاک نزنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *