آیا می شود ناخن های دخترکوچولویمان را لاک بزنیم؟

لاک ها به دلیل ترکیبات شیمیایی و سمی که دارند برای کودکان مضر است چرا که کودکان عادت دارند انگشتان خود را بمکند . تولونس نام ماده شیمیایی موجود در لاک‌های ناخن است و در مجاورت هوا تبدیل به بخاری با بوی تند و شیرین می‌شود. این ماده سبب کاهش سطح هوشی کودکان و بروز حساسیت های پوستی در آن ها می شود .اگر دختر کوچولوی شما علاقه دارد به ناخن هایش لاک بزنید از لاک های محلول در آب استفاده کنید در این مقاله به بررسی خطرات لاک زدن برای کوکانمان می پردازیم.

خطرات لاک زدن برای کودکان

1-لاک زدن و کاهش بهره هوش

استفاده از لاک ناخن در کودکان زیر 7 سال باعث کاهش هوش آنها می‌شود. فتالیت‌ های موجود در لاک ها  روی هوش کودکان اثر می‌گذارند و باعث کاهش آن می‌شوند .

2- لاک زدن و حساسیت های پوستی

ممکن است زمانی که ناخن های فرزندتان را لاک می زنید فرزندتان ا مواد سمی لاک را به چشم و پوست خود بمالد و آنها را تحریک و دچار حساسیت کند. و یا اگر انگشت خود را در دهان کند  مواد وارد دهان کودک شده و خطرات بیشتری را به همراه دارد.فرمالدهید موجود در لاک‌ها که برای خشک شدن لاک به کار می‌رود، به شدت آلرژی‌زا است و علاوه بر آن یکی از عوامل ایجاد سرطان است.

3- لاک زدن و مشکلات تنفسی

اگر چه لاک ماده ای خوشبو است و ناخن ها را زیبا می کند اما در کودکان به علت عدم تکامل سیستم تنفسی می تواند خطرناک باشد . لاک ها می توانند بیشترین مواد شیمیایی تبخیر شده را در محیط پراکنده  ساخته و  باعث بروز مشکلات تنفسی، علائم عصبی و حتی سرطان در کودکان شوند.

 

4- لاک زدن و مشکلات قلبی

مشکل استفاده از لاک و خطرات ناشی از آن یک طرف و استفاده از لاک پاک کن یک طرف دیگر قضیه است. معمولا  از آستون برای پاک کردن لاک استفاده می‌کنند. تماس طولانی مدت با آستون می‌تواند مشکلات قلبی و ریوی و حتی کبدی ایجاد کند.

 

5- لاک زدن و پنهان ماندن بیماری ها

زمانی که شما ناخن فرزند کوچکتان را لاک می زنید روی ناخن های او را می پوشانید و بیماری هایی که از طریق رنگ ناخن ها قابل تشخیص هستند را پنهان می کنید کمبود کلسیم و کمخونی به خوبی از رنگ ناخن ها قابل تشخیص است پس ناخن های کودکتان را لاک نزنید.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *