از خواص قهوه چه می دانید؟

قهوه چیست؟

قهوه دانه ایست خوشبو که از آن نوشیدنی تهیه می شود که مصرف این نوشینی بسیار آرامبخش است . مصرف قهوه باعث آرامش روان و افزایش انرژی بدن می‌شود و روز خوبی را  برای شما به ارمغان می‌آورد..قهوه منبع بسیار غنی از اسید های چرب ، چربی ، اسیدهای آمینه ، پروتئین ، و مواد معدنی می باشد .قهوه فاقد کلسترول بوده و کمتر از یک میلی گرم سدیم و کمتر از 1/0 میلی گرم کربوهیدارت دارد. قهوه به روش های مختلفی تهیه می شود و هرکدام طعم مخصوص خود را داراست . قهوه برزیل بهترین نوع قهوه است و پس از آن کشور تانزانیا و اتیوپی در داشتن بهترین قهوه در مقام های بعدی قرار می گیرند. این نوشیدنی اثرات مفید زیادی بر بدن دارد که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

خواص قهوه

1-قهوه و خاصیت چربی سوزی

کافئین موجود در قهوه باعث تحریک سیستم گرمایی بدن می‌شود. در نتیجه این عمل منجر به تبدیل مواد غذایی بدن به انرژی خواهد شد.در نتیجه قهوه می تواند در کاهش وزن نقش موثری داشته باشد.

2-قهوه و کاهش احتمال ابتلا به سرطان

افرادی که در طول روز چهار الی پنج فنجان قهوه مصرف می‌کنند، تا 15 درصد خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهند. البته لازم به ذکر است که مصرف زیاد قهوه عدم ابتلا به سرطان را تضمین نخواهد کرد.

3-قهوه و سلامت کبد

مصرف  این نوشیدنی باعث کاهش ابتلا به بیماری های بدخیم کبدی و  انواع سرطان‌های مربوط به کبد  می‌شود.

4-قهوه و کاهش دیابت

قهوه می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش دهد البته به شرطی که قهوه خود را تلخ مصرف کرده و از اضافه کردن مقدار زیاد شکر به آن خودداری کنید.

5-قهوه و جلوگیری از تصلب شرائین

مصرف متعادل قهوه از  انسداد رگ‌ های قلب و میزان مرگ‌ و میر مرتبط با آن جلوگیری می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *