استفاده از مژه مصنوعی وخطر سلامت چشم

پزشکان معتقدند چشم ها یکی از حیاتی ترین اندام های بدن می باشند که باید همواره تمام مراقبت های لازمه را برای سلامتشان انجام داد.چسباندن مژه مصنوعی یک کار علمی نیست و خطر عفونت و زخم قرنیه را به همراه دارد.اگر استفاده از این وسیله زیبایی (مژه مصنوعی ) را فقط به  میهمانی ها و عروسی ها محدود کنید, جای نگرانی وجود ندارد اما در صورت استفاده مداوم وروزانه مژه مصنوعی همان طور که باعث زیبایی چشم هایتان می شود  سلامت چشم هایتان را نیز به خطر می اندازد.

عوارض استفاده از مژه مصنوعی

از مهم ترین عوارض مژه های مصنوعی کم پشتی مژه های طبیعی خودتان است چون خون رسانی را در سطحی که مژه روی آن چسبانده شده کم می کند و در صورت آسیب فشاری به پیاز مژه، ممکن است فرد مژه های خود را برای همیشه از دست بدهد وخطر ایجاد حساسیت،احتمال به وجود آمدن التهاب , خارش و قرمزی دور چشم نسبت به چسب مورد استفاده  و مواد شیمیایی موجود در آن نیز وجود دارد.

 

مژه های مصنوعی چون  بلندتر از مژه های طبیعی خودتان هستند، در نتیجه باعث افزایش جریان هوای رسیده به سطح چشم ها یتان می شوند و به این ترتیب باعث خشک شدن سریع چشم ها می گردند, همچنین باعث می شود که چشم ها در معرض مواد ریز موجود در هوا قرار بگیرند و این مسئله نیز منجر به سندرم خشکی چشم می شود.

ممکن است با  استفاده مداوم  وهر روزه از مژه مصنوعی , محیط بسیار  مناسبی برای رشد باکتری های مضر بر روی چشم ایجاد شود و چشم دچار عفونت گردد و همچنین مالیدن ریمل چشم بر روی مژه هایی که به باکتری آلوده شده است، باعث دوبرابر شدن آسیب به مژه ها می شود .در نهایت باید خاطر نشان کرد که  مژه مصنوعی هم تاریخ مصرف دارد. اگر بیش از این تاریخ مصرف شود  به چشمان خود آسیب خواهیم رساند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *