آیا ژله برای بدن واستخوان ها مفید است؟

کودکان امروزبا تنفس هوای آلوده در معرض تماس با فلزات سنگینی چون سرب وجیوه هستند که به مرور زمان در بدن آن ها جمع می‌شودو باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی در یادگیری، بیش ‏فعالی و افسردگی در آنها شود، پس در رشد کودک باید تنوع و تعادل در برنامه غذایی وجود داشته و مراقب بود خوراکی‌های کم‌ارزش نخورند.

ژله یکی از همین خوراکی‌های کم‌ارزش است که بیشتر والدین با این تصور اشتباه که در استحکام استخوان‌ها تاثیر دارد، آن را به عنوان دسر در برنامه غذایی فرزندان خود می‏ گنجانند درحالی که می‌توان به جای آن منابع غذایی بسیار غنی از کلسیم مانند شیر، ماست، کنجد، بادام و انواع کلم‏ ها را كه تامین‏ کننده کلسیم مورد نیاز بدن هستند، در برنامه غذایی آنها قرار داد.

ژله‏ های آماده موجود در بازار که با رنگ‏ها و طعم ‏های مختلف عرضه می ‏شوند، از نظر تغذیه ‏ای مناسب کودکان نیستند زیرا در بروز حساسیت در آنها نقش دارند و ممکن است در برخی از بچه‌ها که زمینه آلرژی دارند، باعث بروز حساسیت به صورت خس‌خس سینه یا کهیر شوند.

نقش ژله در استخوان سازی

برای تغذیه سالم بچه ها انواع مغزها، میوه و سبزی‏ها را در برنامه غذایی‌شان بگنجانید و با استفاده از مخلوط آبمیوه‏ های طبیعی با ژلاتین ‏های استاندارد، ژله خانگی تهیه کنید. می‏ توانید علاوه بر آبمیوه‏ های طبیعی، انواع میوه‏ ها یا بستنی را نیز به ژله اضافه کنید.

توان مقاومتی کودکان امروزی در مقابل عوامل بیماری‏ زا و آلودگی‏ های احتمالی به دلیل بدغذایی، کم‏ خوابی و رعایت نكردن تناسب در مصرف موادغذایی، بسیار ضعیف است و معمولا بعد از سن 3 سالگی، مصرف تنقلات و کم ‏تحرکی در کودکان باعث چاق ‏تر شدن آن ها می‏شود بنا براین زمانی که می ‏توان کودک را به خوردن انواع مغزها  ومیوه ها تشویق کرد، لزومی ندارد خوراکی‏هایی مانند ژله را در برنامه غذایی آنها گنجاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *