با خوراکی های زیر سموم بدنتان را دفع کنید

1- شاهی

برگ های این گیاه سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین های متعدد، روی، پتاسیم، ویتامین C و E است.شاهی مدر تقویت کننده بدن و سم زداست.

2- انواع میوه ها

این دسته از مواد غذایی، کم کالری و غنی از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر است و نقش مهمی در سم زدایی از بدن دارد.اگر می خواهید پوست شاداب و موهای براق داشته باشید و سیستم گوارش تان سالم باشد، مصرف میوه را افزایش دهید.

 3-کلم برگ

این گیاه حاوی ماده شیمیایی به نام سلفورافین است این گیاه نه تنها در کاهش وزن موثر است بلکه ماده غذایی با خاصیت سم زدایی قوی نیز به حساب می آید.علاوه بر آن، گلوتاتیون موجود در این سبزی نوعی آنتی اکسیدان است که عملکرد سم زدایی کبد را بهبود می بخشد.

4- چای سبز

چای سبز نه تنها کاهش دهنده وزن است بلکه سرشار از آنتی اکسیدان است.چای سبز کبد را از بیماری ها از جمله بیماری کبد چرب نیز محافظت می کند.

خوراکی های سم زدای از بدن

5-چغندر قرمز

این گیاه سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است.این گیاه نه تنها برای سلامت مو و پوست و کنترل کلسترول مفید است، بلکه به سم زدایی کبد نیز کمک می کند.

6- سیر

علاوه بر داشتن خاصیت ضد ویروسی، ضدباکتریایی و ضدمیکروبی، حاوی ماده شیمیایی به نام آلیسین نیز است که در تولید گلبول های سفید نقش دارد.

7- زنجبیل

زنجبیل، سرشار از آنتی اکسیدان است و برای تقویت سیستم ایمنی مفید است و علاوه بر کاهش دادن حالت تهوع، عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد، با نفخ مقابله می کند و گاز معده را کم می کند.

8-لیمو ترش

لیمو ترش سرشار از ویتامین C است، برای پوست مفید است و با رادیکال های آزاد مقابله می کند.دارای تأثیر قلیایی است و این یعنی میزان PH را متعادل نگه می دارد لذا یکی از مهم ترین موادغذایی برای سم زدایی از بدن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *