با خوردن پسته سلامتی را تجربه کنید

خواص پسته

پسته منبع غنی از ویتامین  A، C، K  ویتامین B1 یا تیامین ، ویتامین ب ۲، ویتامین ب ۳، ویتامین ب ۶، ویتامین ب ۹ است و دارای ۱۱ درصد کلسیم نیز می باشد. آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، زینک، مس، منگنز، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ به وفور در این آجیل یافت می شود .

 

خواص پسته

انواع پسته

پسته به دو دسته خام و بو داده تقسیم می شود . ارزش غذایی پسته خام و پسته بو داده با هم کمی متفاوت می باشد . به دلیل اینکه فرآیند بو دادن  پسته، شیمیایی می باشد و به علاوه موادی که برای بو دادن استفاده می شود مانند نمک اغلب خواص مفیدی ندارد، به همین دلیل توصیه می شود پسته خام مصرف شود.

 

خواص درمانی پسته

۱- پسته  غنی شده از اسید های چرب اشباع نشده است که  برای کاهش فشار خون در افرادی که فشار خون بالایی دارند، مفید است و  مصرف آن از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

۲-آنتی اکسیدان هایی که در پسته  موجود است  با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و خطر ابتلا به انواع بیماری های چشمی  را کاهش می دهد.

۳- غنی بودن  پسته از وجود مس, منیزیم و ویتامین های B به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از ابتلا به  بیماری های مختلف جلوگیری می کند.

۴- پسته به علت داشتن آنتی اکسیدان ها  خطر ابتلا به انواع سرطان ها را کاهش می دهد.

۵- مصرف  پسته می تواند از ایجاد بیماری های نظیر دیابت نوع اول, سندروم متابولیک، اختلال در نعوظ مردان، سکته مغزی, زوال عقل, آلرژی , ورم مفاصل و دیگر بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی جلوگیری کند .

۶- پسته سرشار از میتواسترول است. این استرول گیاهی جذب کلسترول های بد موجود در مواد غذایی را در بدن کاهش می دهد که این مسئله در پایین آوردن سطح LDL کمک می کند.

 

 

 

اثرات جانبی پسته

مصرف بیش از حد پسته  می تواند منجر به بروز واکنش های آلرژیک در بدن شود این واکنش ها عبارتند از:

  1. ایجاد جوش های پوستی و خارش پوست
  2. استفراغ
  3. اسهال
  4. گرفتگی عضلات شکم
  5. سرفه
  6. مشکلات تنفسی
  7. تنگی قفسه سینه

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *