با راهکار های زیر دیگر از آمپول زدن نترسید

حقیقت امر آن است که آمپول زدن ترس ندارد اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی می باشید که هنگام زدن آمپول دچار ترس و استرس می شوید خواندن این مطلب خالی از لطف نیست .این مطلب به شما راهکارهایی را در جهت کاهش ترس و استرس پیشنهاد می کند.

راه کارهای کاهش ترس از آمپول

از آمپول زدن نترسید

۱-ذهنتان را مشغول کنید

هنگامی که در سالن انتظار نشسته اید تا نوبت شما فرا برسد ذهنتان را معطوف به یک بازی ، کتاب یا موزیک کنید  این عمل سبب می شود آمپول زدن و ترس از آن را تا حدودی فراموش کنید.

2-هنگام آمپول زدن نفس های عمیق بکشید

تنفس عمیق  در هنگام زدن آمپول سبب احساس آرامش و پرت شدن حواس شما شده و بدین طریق در کاهش استرس ناشی از آمپول زدن موثر است.

3-به جزییات پیرامون خود دقت کرده و بر روی آن ها تمرکز کنید

مطمئنا درون اتاقی که آمپولتان را تزریق می کنند موردی برای تمرکز و دقت کردن وجود دارد پس ذهنتان را به آن سمت معطوف کنید با پرستار صحبت کنید به تابلویی که بر روی دیوار اتاق تزریقات می باشد خیره شوید و به جزییات آن توجه کنید به هرحال  باید بتوانید روی چیز دیگری به غیر از آمپول تمرکز کنید.

4- سرفه کردن را فراموش نکنید

موقعی که سوزن وارد بدنتان می‌شود سرفه کنید این امر به شما کمک می‌کند درد کمتری از آمپول احساس کنید.

5- بدنتان را شل کنید و ریلکس باشید

شل کردن عضلات مخصوصاً در  قسمتی از بدنتان که سوزن قرار است وارد آن شود سبب کاهش  احساس درد در آن منطقه می شود .اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بعد از تزریق آمپول دچار  احساس سرگیجه و ضعف می شوید  چند دقیقه روی تخت دراز بکشید و سپس از جایتان برخیزید .اگر تمام موارد بالا برایتان موثر نبود ازپرستار بخواهید از بی حس کننده لیدو کائین برایتان استفاده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *