با رایحه درمانی روان سالمی داشته باشید

تاثیر رایحه درمانی بر روح و روان انسان

1- استشمام بوی علف تازه و تقویت حافظه

اسشتشمام بوی علف تازه سبب  آزاد شدن ترکیبات خاصی در مغز می شود و بدین وسیله می تواند باعث تقویت حافظه و پیشگیری از زوال عقل شود.

2-استشمام بوی وانیل و افزایش شادی

با استشمام عطر وانیل  شادی و آرامش را به خود هدیه کنید .استفاده از این ماده خوشبو حتی در تهیه دسر ها و کیک ها علاوه بمعطر کردن سبب خوشمزه تر شدن هم می شود .استفاده از شمع های وانیلی و عودهای وانیلی جهت خوشبو نمودن اطرافتان و کسب آرامش و شادی مفید است .

3- استشمام بوی اسطوخودوس و درماناختلالات خواب

استشمام عطر ناشی از گیاه اسطوخودوس یا لوندر باعث ریلکس شدن عضلات و افزایش آرامش روانی می شود. بوی خوش  و معطر اسطوخدوس به درمان بی خوابی یا اختلال خواب هم کمک کرده و  رایحه اسطوخدوس  در پیشگیری از ابتلا به افسردگی هم سودمند است .

اثرات درمانی رایحه درمانی بر مغز

 

4- استشمام بوی دارچین و افزایش قدرت  تمرکز

استشمام بوی دارچین باعث افزایش کارایی فعالیت  و عملکرد مغز، تقویت قوه  بینایی، افزایش تمرکز و بالارفتن قدرت حافظه می شود. از این رو، با استفاده از نوشیدنی های حاوی دارچین  سبب تقویت قدرت حافظه، عملکرد مغز و قدرت  تمرکزمان باشیم .

5-بوی کاج و کاهش استرس

استشمام عطر درخت کاج در  ایجاد آرامش روانی و کاهش اضطراب موثر است . به همین دلیل مسافرت به جنگل های شمال  سبب آرامش روان و بهبود حالات روحی و کاهش سطح استرس و اضطراب می شود .

6-استشمام عطر گل یاس و  خوش اخلاقی

استشمام عطر گل یاس تازه در فصل بهار  سبب افزایش هوشیاری و خوش اخلاقی می شود . با استشمام عطر  بوی یاس از ابتلا به افسردگی پیشگیری کرده و یا افسردگیتان را درمان کنید .

7-استشمام رایحه رزماری و افزایش هوشیاری

با استشمام بوی رزماری و تحریک  نورون های مغزی  هوشیاری و حافظه تان را تقویت کرده و سبب افزایش کارایی مغزتان شوید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *