با ماسک های عسل جوش های صورتتان را درمان کنید

1-ماسک دارچین و عسل

عسل  خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و می‌ تواند میکروب‌ ها و باکتری‌ های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرد. دارچین نیز یک ضد میکروب طبیعی محسوب می‌شود و از رشد باکتری‌ ها جلوگیری می‌کند پس ترکیب این  دو ماده با هم در  درمان موثر آکنه مفید خواهد بود.بنابراین ابتدا صورت خود را بشویید و خشک کنید سپس دو قاشق غذاخوری از عسل و یک قاشق چایخوری از دارچین را ترکیب کنید. سپس آن را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. سپس صورتتان را با آب بشویید.

ماسک دارچین و عسل در درمان جوش

2-ماسک شیر و عسل

شیر،می تواند  پوست را نرم کرده  و قرمزی آن را برطرف کند . عسل با دارا بودن خاصیت آنتی باکتریایی  باعث کشته شده باکتری‌ های موجود بر روی پوست می‌شود.
یک قاشق غذاخوری از شیر  را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک شیر و عسل در درمان جوش

3-ماسک جوی دوسر و عسل 

جوی دوسر در  درمان انواع مختلفی از بیماری‌ های پوستی از جمله کاهش التهاب و قرمزی  پوست استفاده می شود .جوی دوسر را بر اساس دستور روی بسته بندی آماده کنید و دو قاشق غذاخوری عسل به آن بیفزایید. آن را روی پوست خود  قرار دهید و بگذارید۲۰ الی ۳۰ دقیقه به همین حالت باقی بماند سپس با آب بشویید.

 

ماسک جوی دوسر و عسل در درمان جوش

4-ماسک عسل و آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و می‌تواند برای پوست مفید باشد.ابتدا صورت خود را بشویید و پاک کنید. آووکادو را به صورت خمیر در بیاورید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل را به آن بیفزایید. ترکیب آماده شده را روی پوست  خود قرار دهید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب بشویید و خشک کنید.

ماسک عسل و آووکادو در درمان جوش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *