آلرژی

با مصرف این مواد آلرژی های بهاره را درمان کنید

با فرا رسیدن فصل بهار  «آلرژی فصلی» نیز  با علائمی مانند عطسه،  آبریزش از بینی یا چشم و سرفه های دوره ای و خشک از راه می رسد. رعایت نکات تغذیه ای به کاهش علائم آلرژی فصلی آلرژی های بهاره می تواند کمک نماید .این مطلب به معرفی بهترین و بدترین خوراکی ها در مورد آلرژی فصلی می پردازد.

مواد تشدید کننده آلرژی بهاره 

1-جعفری و نعناع و کرفس

پاک کردن یا مصرف جعفری و نعناع  وکرفس به صورت خام   می تواند باعث تشدید علائم آلرژی های بهاره شود.می توانید به صورت پخته از کرفس استفاده نمایید.

2-گوجه فرنگی

ترکیبات موجود در گوجه فرنگی  احتمال تشدید علائم آلرژی در فصل بهار را افزایش می دهد.  مبتلایان  به آلرژی فصلی   از رب یا سس گوجه فرنگی برای طعم دادن به غذای خود استفاده نمایند.

3-بادام زمینی

بادام زمینی ، جزو آلرژی زا ترین خوراکی ها در فصل بهار محسوب می شود. بنابراین  دور بادام زمینی  و تمام محصولاتی که در آن بادام به کار رفته است را خط بکشید.

درمان آلرژی های بهاره

مواد موثر در بهبود آلرژی های بهاری:

1-چای سبز

چای سبز، با  ترکیبات آنتی هیستامین خود علائم آلرژی فصلی مانند آبریزش بینی، خارش گلو و سرفه های خشک را کاهش می دهد .بدین منظور  2 تا 3 فنجان چای سبز در  طول روز بنوشید.

2-لبنیات حاوی  پروبیوتیک

لبنیات حاوی باکتری های مفید پروبیوتیک، سبب  تنظیم و افزایش کار آیی  دستگاه گوارش و  بهبود وتقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و علائم آلرژی را در بدن به شدت کاهش می دهند.

3-پیاز

پیاز خام با دارا بودن  مجموعه ای از بیوفلاونوییدهانقش به سزایی در کاهش آلرژی های بهاره دارد . مصرف پیاز خام همراه وعده های غذایی می تواند راه های هوایی و تنفسی افراد مبتلا به آلرژی فصلی  را باز نماید  و با خاصیت ضد التهابی و  آنتی هیستامینی خود در درمان آلرژی های بهاری سودمند باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *