تاثیر عسل بر دیابت و کلسترول

با مصرف روزانه یک قاشق عسل گردش خون در رگ ها را سرعت ببخشیم .عسل موجب تولید آنتی اکسیدان های خاصی در بدن انسان می شود .عسل برای افراد سالم ،کسانی که کلسترول بالا ودیابت نوع 2دارند مفید می باشد.

در ازمایشات مختلفی که بر روی افراد سالم وکسانی که دارای کلسترول بالایی بودن ویا اینکه دچار دیابت نوع دوم بودند انجام شد دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عسل یکی از مناسب ترین شیرین کننده ها برای تمامی گروه های ذکر شده می باشد.

عسل اعجازسلامتی

برای 15روز به 8فرد سالم شش بیمار با کلسترول بالا و7بیماری که دارای دیابت نوع 2بودند به میزان مشابهی شکر عسل مصنوعی وعسل طبیعی خورانده شد افرادی که سالم بودند مصرف شکر وعسل ساختگی تاثیری منفی بررویشان داشت ویا به طور کلی هیچ تاثیری نداشت درحالیکه دربیماران کلسترولی باعث کاهش هفت درصدی کلسترول سطح خون دو دصد تری گلیسیرید 6درصد هموسیستین که یکی از فاکتورهای ریسک ابتلا به بیماریهای قلب وعروق می باشد و6درصد قند خون شد.

همچنین HDL یا همان کلسترول خوب آنها تا دودرصد افزایش پیداکرد .دربیمارانی که دارای کلسترول بالایی بودند عسل میزان LDLیا کلسترول بدخون را تا حدود زیادی کاهش داد ،این امر در حالیست که مصرف عسل طبیعی منجر به کاهش 8درصدی کلسترول شد که دراین میان سهم کلسترول بد خون 11درصد بود همچنین پروتیین انفعالی Cنیز تا75درصد کاهش پیداکرد.

ونهایتا در بیمارانی که دارای دیابت نوع 2بودند مصرف عسل طبیعی باعث کاهش قابل توجه قند خون در آنها گردید .بنابراین بهتر است کمی عسل را صبحها در شیر ظهرها درماست ویا بعداز ظهر درچای خود مخلوط کنید واز نوشیدن آن لذت ببرید .به نظر می رسد مصرف یک قاشق عسل درروز نیاز شما به مصرف داروهای مختلف راتاحدود زیادی کاهش می دهدوباعث سالم بودن جسم شما می شود.

عسل سرشار از ویتامینهای گروه B یعنی B2، B6  وآهن ومنگنز می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *