تضمین سلامتی مردان با مصرف ویتامین ها و مواد معدنی

1- امگا 3

مصرف مکمل های امگا 3 و یا مواد غذایی  که حاوی امگا 3 می باشند مانند انواع ماهی های چرب (ساردین ،سالمون ،قزل آلا ) و میگو جهت جلوگیری از افزایش میزان کلسترول و نابود کردن عوامل ایجاد سکته های قلبی و مغزی در مردان مفید محسوب می شود .

2-سلنیوم

سلنیوم آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که در مردان از ریزش مو جلوگیری کرده و می تواند میزان کلسترول بد خون را نیز کاهش دهد. گردو ،جگر ،ماهی ،تخمه آفتابگردان ،سبوس گندم ،ماهی و میگو منابع غذایی حاوی سلنیوم هستند .

3-ویتامین ب

ویتامین ب در آقایان می تواند از بیماری های مو و پوست جلوگیری کرده و به طور کلی این ویتامین برای سلامت و قوای بدن لازم است . بهترین منبع برای کسب این ویتامین غلات و سبزی های مختلف است.

ویتامین های ضروری جهت سلامت مردان

4-ویتامین دی

این ویتامین در نور خورشید وجود دارد و برای کسب آن تنها کافی است مقداری زیر نور خورشید قدم بزنید. ویتامین D از طریق مصرف مواد غذایی به‌خوبی تامین نمی‌شود در مردان این ویتامین می تواند از میزان مرگ و میر بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنین میزان تستسترون خون را نیز کنترل می کند. ویتامین D برای جذب و حفظ کلسیم در بدن ضروری است. به غیر از خورشید می توانید این ویتامین را در تخم مرغ و شیر نیز پیدا کنید.

5-منیزیم

این ماده معدنی و ویتامین مهمترین عنصری است که باعث می شود تا استخوان ها محکم و غیرقابل شکست شوند. این ماده معدنی در مردان می تواند از سرطان های مختلف جلوگیری کند و همچنین سلامت کلی بدن را نیز افزایش می دهد. بهترین منبع برای دریافت منیزیم شکلات تلخ ،سویا ،موز ،فندق، آجیل و تخم کتان است.

6- روی

روی که به آن زینک نیز گفته می‌شود تأثیر زیادی در رشد و تقویت قدرت  تولید مثل  در مردان داشته و باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی و عصبی بدن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *