تغذیه مناسب موثر در وزن گیری جنین

بارداری پروسه اییست که هم لذت بخش وهم استرس زاست .یکی از نکاتی که در بارداری بسیار به آن توجه می شود وزن گیری جنین خصوصا در ماه های آخر بارداریست . برای وزن گیری مناسب  جنین مادر باردار باید نکات زیر را رعایت کرده تا جنینی با وزن طبیعی به دنیا بیاورد.

تغذیه  اصولی در بارداری

1-وعده غذایی ها باید  با مقدار کم ولی در دفعات زیادی مثلا  5 تا 6 وعده مصرف شود و از مصرف غذاهای سرخ کرده به شدت بپرهیزید و برای سلامتی خود وجنینیتان غذاهای بخارپز ویا کباب شده میل کنید.

2-از مصرف فست فودها نوشابه ها و کیک وچیپس وپفک و کیک ها وشیرینی ها و خلاصه میان وعده های با کالری بالا ولی فاقد ارزش غذایی پرهیز نمایید.

3-تا می توانید از سبزیجات تازه ومیوه ها ی تازه استفاده کنید .

گروه های غذایی موثر در وزن گیری جنین

4-غذای مفید برای رشد مغز جنین شما  تخم مرغ می باشد که تا 2 یا 3 بار درهفته می توانید از آن استفاده کنید فقط حواستان باشد تخم مرغتان کاملا پخته شود واز خوردن تخم مرغ خام وعسلی دوری کنید.

5-  در هفته مصرف ماهی قزل آلا حداکثر به اندازه یک کف دست بین دو تا سه بار توصیه می شود .

6- مصرف حبوبات  که منبع غنی از  پروتئین ، آهن ، فولات، کلسیم و روی می باشد توصیه می شود.

7-  گردو  دارای پروتئین ، فیبر، امگا3 است و برای تکامل مغز جنین شما مناسب بوده ومی توانید روزانه آن را مصرف کنید.

8- از  لبنیات  که سرشار از کلسیم و ویتامین D و A است ، حتما استفاده کنید.

9-  آجیل  که یک میان وعده بزرگ که سرشار از چربی و مواد مغذی و فیبر است را حتما به عنوان میان وعده به برنامه غذاییتان اضافه کنید.

10- برای جلوگیری از یبوست در حین بارداری نوشیدن آب فراوان( 8 لیوان روزانه) واستفاده از روغن زیتون در غذاها وسالادهایتان به دلیل ارزش بالای غذایی به شما توصیه می شود.

 

 

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *