توصیه های مفید جهت کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

سوالات مردم راجع به رژیم های لاغری

آگاهی مردم از  خطراتی که اضافه وزن برای سلامتیشان  به همراه دارد  سبب روی آوردن مردم به استفاده از  انواع  رژیم های لاغری شده است .بسیاری از کسانی که قصد کاهش وزن دارند یا افرادی که تمایل دارند وزن کم خود را حفظ کنند معمولا  ذهنشان با سوال هایی مانند  چه بخورند و چه نخورند یا چگونه بخورند و…مشغول است این مطلب توصیه های مفیدی جهت کاهش وزن ورسیدن به تناسب اندام دارد با ما همراه باشید تا جواب سوالاتاتتان را پیدا کنید

 

چگونه سریعا وزنمان را کم کنیم؟

 

توصیه های مفید در رژیم های کاهش وزن

۱-شاخص توده بدنی BMI

ابتدا  بدانید شاخص توده بدنی شما چند باید باشد. سپس بر اساس آن وزنتان را کم کنید چرا که کم کردن بیش از حد وزن نیز خطراتی برای سلامتی شما دارد عددی که شاخص توده بدنی به شما می دهد نشانه سلامتی شما در وزن مناسب شما خواهد بود.

۲-مصرف غلات سبوس دار

مصرف غلات سبوسدار با  داشتن فیبر بالا و کالری کم نه تنها شما را سیر می کنند بلکه از پرخوری شما در طی روز جلوگیری می کنند .برنج قهوه ای، گندم و جو از این دسته اند.

۳-مصرف میوه وسبزیجات

چند وعده در روز  از انواع میوه‌ ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید به وسیله این گروه از هرم غذایی  تمام آنتی‌اکسیدان‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر را به بدنتان می رسانید.

۴-مصرف لبنیات

مصرف دو تا سه وعده  لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی در طی روز سبب  قوی کردن استخوان‌ ها و دندان‌ هایتان شده و به سرعت بخشیدن کاهش وزنتان کمک می‌کند.

۵-آجیل بخورید

چهار تا پنج مرتبه در هفته انواع مغزدانه‌ها و آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. چرا که  منابعی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم محسوب می‌شوند.

۶-گوشت قرمز کمتر بخورید

اگر قصد خوردن گوشت دارید سراغ گوشت ماهی، مرغ و بوقلمون  و خلاصه گوشت سفید بروید و مصرف گوشت قرمز را محدود کنید.با این کا نه تنها سلامتیتان را حفظ می کنید بلکه کاهش وزن خوبی نیز خواهید داشت.

۷-پیاده روی کنید

۳۰ دقیقه ورزش  در طی روز تا حد زیادی می‌تواند  به لاغری سریع شما کمک کند .پیاده روی ورزش آسان و کم هزینه بوده و روزانه با نیم ساعت پیاده روی از فوائد مفید آن در کاهش وزن و فشار خون بهره ببرید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *